Geplaatst op: 09-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Campagne gedrag jonge tegenover oudere fietsers

Campagne gedrag jonge tegenover oudere fietsers

Het gedrag van jongeren ten opzichte van fietsende ouderen staat centraal bij de aftrap van de campagne vriendelijk verkeer 2013 in Drenthe op dinsdag 10 september.

Meer rekening houden met oudere fietser
Van welk gedrag hebben fietsende ouderen last in het verkeer? Op verzoek van de Fietsersbond hebben studenten communicatie van de Noordelijke Hogeschool oudere fietsers daarover geënquêteerd. Voor de vier belangrijkste thema’s hebben de studenten campagnemiddelen ontwikkeld. De middelen zijn bedoeld om jongeren te stimuleren meer rekening te houden met oudere fietsers. De middelen worden ingezet in onder andere bioscoopspotjes en in buitenreclame.


De start van de campagne en presentatie van de middelen is op dinsdag 10 september op het Drenthecollege in Meppel. Na de presentatie stappen ouderen en jongeren op een 16-persoons picknickfiets en bespreken elkaars verkeersgedrag. Met de campagne vriendelijk verkeer willen de Fietsersbond en het Verkeers-en Vervoersberaad Drenthe bereiken dat verschillende verkeersdeelnemers meer rekening met elkaar houden.

Trefwoorden: fietsen, campagne, jongeren, senioren, fietsgedrag

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Primeur in Nederland
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...