RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden
Op 10
september hield het toeristisch bureau van Gelderland RBT KAN de jaarlijkse
informatiedag voor het toeristische bedrijfsleven. De nadruk voor de marketing
ligt in 2014 bij operatie Market Garden.
Jurriaan de Mol: "internationale aandacht voor Market Garden”
Het op 10 september aanwezige gezelschap kreeg tal van presentaties waarin werd verteld waarop RBT KAN de promotionele accenten voor 2014 zal leggen. Directeur Jurriaan de Mol: "In het jaar 2014 zal internationale aandacht worden gevraagd voor de Liberation Route Europe met focus op 70 jaar Operation Market Garden en in 2015 70 jaar bevrijding . Daarnaast wordt de nationale, multimediale campagne "Gelderland levert je mooie streken…” in 2014 voortgezet middels televisie-, radio-, online- en outdoormarketingactiviteiten.” Hiermee worden de vier Gelderse streken (Veluwe, Achterhoek, Arnhem Nijmegen en Rivierenland) op de toeristische kaart van Nederland gezet.
Consumentgericht maar ook zakelijk toerisme
RBT KAN onderneemt in 2014 activiteiten om de sterke punten van het gebied zoals bijvoorbeeld de cultuurhistorie, wellnessfaciliteiten, wijnbouw, fiets- en wandelmogelijkheden extra onder de aandacht van de consument te brengen.
Naast dat scala aan consumentgerichte marketingactiviteiten is RBT KAN ook actief om de regio nationaal en internationaal als bestemming onder de aandacht te brengen bij de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Dat gebeurt niet alleen op eigen kracht maar ook in samenwerking met de Gelderse internationale marktpartijen, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Meeting Planners International.
Met de promotionele inspanningen van RBT KAN is jaarlijks een bedrag van ca. € 3 miljoen gemoeid.
Topics:Dagrecreatie, Evenementen, Leisure, Marketing, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: RBT KAN, Market Garden, bevrijding, marketing