Geplaatst op: 11-09-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden
Op 10 september hield het toeristisch bureau van Gelderland RBT KAN de jaarlijkse informatiedag voor het toeristische bedrijfsleven. De nadruk voor de marketing ligt in 2014 bij operatie Market Garden.

Jurriaan de Mol: "internationale aandacht voor Market Garden”
Het op 10 september aanwezige gezelschap kreeg tal van presentaties waarin werd verteld waarop RBT KAN de promotionele accenten voor 2014 zal leggen. Directeur Jurriaan de Mol: "In het jaar 2014 zal internationale aandacht worden gevraagd voor de Liberation Route Europe met focus op 70 jaar Operation Market Garden en in 2015 70 jaar bevrijding . Daarnaast wordt de nationale, multimediale campagne "Gelderland levert je mooie streken…” in 2014 voortgezet middels televisie-, radio-, online- en outdoormarketingactiviteiten.” Hiermee worden de vier Gelderse streken (Veluwe, Achterhoek, Arnhem Nijmegen en Rivierenland) op de toeristische kaart van Nederland gezet.

Consumentgericht maar ook zakelijk toerisme
RBT KAN onderneemt in 2014 activiteiten om de sterke punten van het gebied zoals bijvoorbeeld de cultuurhistorie, wellnessfaciliteiten, wijnbouw, fiets- en wandelmogelijkheden extra onder de aandacht van de consument te brengen.

Naast dat scala aan consumentgerichte marketingactiviteiten is RBT KAN ook actief om de regio nationaal en internationaal als bestemming onder de aandacht te brengen bij de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Dat gebeurt niet alleen op eigen kracht maar ook in samenwerking met de Gelderse internationale marktpartijen, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Meeting Planners International.

Met de promotionele inspanningen van RBT KAN is jaarlijks een bedrag van ca. € 3 miljoen gemoeid.
Trefwoorden: RBT KAN, Market Garden, bevrijding, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...