Geplaatst op: 11-09-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden
Op 10 september hield het toeristisch bureau van Gelderland RBT KAN de jaarlijkse informatiedag voor het toeristische bedrijfsleven. De nadruk voor de marketing ligt in 2014 bij operatie Market Garden.

Jurriaan de Mol: "internationale aandacht voor Market Garden”
Het op 10 september aanwezige gezelschap kreeg tal van presentaties waarin werd verteld waarop RBT KAN de promotionele accenten voor 2014 zal leggen. Directeur Jurriaan de Mol: "In het jaar 2014 zal internationale aandacht worden gevraagd voor de Liberation Route Europe met focus op 70 jaar Operation Market Garden en in 2015 70 jaar bevrijding . Daarnaast wordt de nationale, multimediale campagne "Gelderland levert je mooie streken…” in 2014 voortgezet middels televisie-, radio-, online- en outdoormarketingactiviteiten.” Hiermee worden de vier Gelderse streken (Veluwe, Achterhoek, Arnhem Nijmegen en Rivierenland) op de toeristische kaart van Nederland gezet.

Consumentgericht maar ook zakelijk toerisme
RBT KAN onderneemt in 2014 activiteiten om de sterke punten van het gebied zoals bijvoorbeeld de cultuurhistorie, wellnessfaciliteiten, wijnbouw, fiets- en wandelmogelijkheden extra onder de aandacht van de consument te brengen.

Naast dat scala aan consumentgerichte marketingactiviteiten is RBT KAN ook actief om de regio nationaal en internationaal als bestemming onder de aandacht te brengen bij de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Dat gebeurt niet alleen op eigen kracht maar ook in samenwerking met de Gelderse internationale marktpartijen, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Meeting Planners International.

Met de promotionele inspanningen van RBT KAN is jaarlijks een bedrag van ca. € 3 miljoen gemoeid.
Trefwoorden: RBT KAN, Market Garden, bevrijding, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.