Geplaatst op: 11-09-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden
Op 10 september hield het toeristisch bureau van Gelderland RBT KAN de jaarlijkse informatiedag voor het toeristische bedrijfsleven. De nadruk voor de marketing ligt in 2014 bij operatie Market Garden.

Jurriaan de Mol: "internationale aandacht voor Market Garden”
Het op 10 september aanwezige gezelschap kreeg tal van presentaties waarin werd verteld waarop RBT KAN de promotionele accenten voor 2014 zal leggen. Directeur Jurriaan de Mol: "In het jaar 2014 zal internationale aandacht worden gevraagd voor de Liberation Route Europe met focus op 70 jaar Operation Market Garden en in 2015 70 jaar bevrijding . Daarnaast wordt de nationale, multimediale campagne "Gelderland levert je mooie streken…” in 2014 voortgezet middels televisie-, radio-, online- en outdoormarketingactiviteiten.” Hiermee worden de vier Gelderse streken (Veluwe, Achterhoek, Arnhem Nijmegen en Rivierenland) op de toeristische kaart van Nederland gezet.

Consumentgericht maar ook zakelijk toerisme
RBT KAN onderneemt in 2014 activiteiten om de sterke punten van het gebied zoals bijvoorbeeld de cultuurhistorie, wellnessfaciliteiten, wijnbouw, fiets- en wandelmogelijkheden extra onder de aandacht van de consument te brengen.

Naast dat scala aan consumentgerichte marketingactiviteiten is RBT KAN ook actief om de regio nationaal en internationaal als bestemming onder de aandacht te brengen bij de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Dat gebeurt niet alleen op eigen kracht maar ook in samenwerking met de Gelderse internationale marktpartijen, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Meeting Planners International.

Met de promotionele inspanningen van RBT KAN is jaarlijks een bedrag van ca. € 3 miljoen gemoeid.
Trefwoorden: RBT KAN, Market Garden, bevrijding, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...