Geplaatst op: 11-09-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden

RBT KAN: Marketing 2014 focus op Market Garden
Op 10 september hield het toeristisch bureau van Gelderland RBT KAN de jaarlijkse informatiedag voor het toeristische bedrijfsleven. De nadruk voor de marketing ligt in 2014 bij operatie Market Garden.

Jurriaan de Mol: "internationale aandacht voor Market Garden”
Het op 10 september aanwezige gezelschap kreeg tal van presentaties waarin werd verteld waarop RBT KAN de promotionele accenten voor 2014 zal leggen. Directeur Jurriaan de Mol: "In het jaar 2014 zal internationale aandacht worden gevraagd voor de Liberation Route Europe met focus op 70 jaar Operation Market Garden en in 2015 70 jaar bevrijding . Daarnaast wordt de nationale, multimediale campagne "Gelderland levert je mooie streken…” in 2014 voortgezet middels televisie-, radio-, online- en outdoormarketingactiviteiten.” Hiermee worden de vier Gelderse streken (Veluwe, Achterhoek, Arnhem Nijmegen en Rivierenland) op de toeristische kaart van Nederland gezet.

Consumentgericht maar ook zakelijk toerisme
RBT KAN onderneemt in 2014 activiteiten om de sterke punten van het gebied zoals bijvoorbeeld de cultuurhistorie, wellnessfaciliteiten, wijnbouw, fiets- en wandelmogelijkheden extra onder de aandacht van de consument te brengen.

Naast dat scala aan consumentgerichte marketingactiviteiten is RBT KAN ook actief om de regio nationaal en internationaal als bestemming onder de aandacht te brengen bij de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Dat gebeurt niet alleen op eigen kracht maar ook in samenwerking met de Gelderse internationale marktpartijen, het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Meeting Planners International.

Met de promotionele inspanningen van RBT KAN is jaarlijks een bedrag van ca. € 3 miljoen gemoeid.
Trefwoorden: RBT KAN, Market Garden, bevrijding, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.