Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-09-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Lelystad koppelt bestaande campagne aan bioscoopfilm

Lelystad koppelt bestaande campagne aan bioscoopfilm

Lelystad heet vanaf vandaag ‘Onze Wildernis’. De toegangsborden van de stad zijn voorzien van afbeeldingen van De Nieuwe Wildernis, de film die de afgelopen twee jaar in de achtertuin van Lelystad, natuurgebied de Oostvaardersplassen, is opgenomen. De borden zijn twee weken lang bij de entrees van de stad te vinden. "Hiermee omarmen wij de film en laten wij zien dat we trots op de Oostvaardersplassen zijn,” zegt Tony Merkelbach, directeur van City Marketing Lelystad.


Verwijzing naar bestaande campagne voor de stad

De actie verwijst naar de beeldmerkcampagne die City Marketing Lelystad een aantal jaren geleden met succes introduceerde. Slogans zoals ‘Onze Huismus’ en ‘Onze Achtertuin’ zijn inmiddels bekend bij bewoners, bezoekers en bedrijven van de stad. Aan dit rijtje wordt nu tijdelijk ‘Onze Wildernis’ toegevoegd.


Natuurfilm op 26-9 in première
Lelystad kijkt uit naar de natuurfilm, die vanaf 26 september in de bioscoop te zien is. De film heeft als ondertitel ‘Nederland zoals je het nooit eerder zag.’ "Het is een visueel spektakel, waaruit zowel de schoonheid als de rauwe wildernis van deze unieke plek blijkt”, aldus uitvoerend producent Ignas van Schaick.




Volledige medewerking van Staatsbosbeheer
EMS Films kreeg van Staatsbosbeheer toestemming om alle seizoenen in de Oostvaardersplassen in beeld te brengen. De Oostvaardersplassen in Lelystad is een jong natuurgebied van 5.900 hectare groot. Het gebied is van internationaal belang als moerasgebied en overwintergebied voor vogels. In het droge gelegen gedeelte leven onder andere konikpaarden, edelherten en heckrunderen. Hans Breeveld, boswachter van de Oostvaardersplassen: "Staatsbosbeheer is met een splinternieuw bezoekerscentrum, waar vandaan excursies worden georganiseerd, goed voorbereid op een stijging van het aantal bezoekers. We zijn ervan overtuigd dat de film meer dagjesmensen zal trekken. Naar verwachting zal het ook mensen prikkelen om dichtbij dit mooie natuurgebied te komen wonen.”

Link: http://www.vvvlelystad.nl/over-lelystad/De_Nieuwe_Wildernis.aspx
Trefwoorden: natuurgebieden, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
24/04/25
Exclusief voor leden
Regent renoveert twee cruiseschepen
Regent Seven Seas Cruises, renoveert twee schepen in 2025 en 2026. Het gaat om de Seven Seas Mariner en Seven Seas Voyager. De Mariner mag als eerste omdat het in 2026 een wereldcruise vaart.
24/04/25
BinnenhofBuiten doneert spiegelend kunstwerk aan Flora Restaurant en Filmhuis
Het Haagse stadsprogramma BinnenhofBuiten schenkt een monumentaal kunstwerk van de Haagse kunstenaar Marleen Sleeuwits aan Flora Restaurant en Filmhuis.
22/04/25
Exclusief voor leden
Future Dikes krijgt steun van boekingsplatform
Natuurhuisje doneert 50.000 euro aan het project Future Dikes van Radboud Universiteit. Dijken vol natuur zijn niet alleen leuk voor recreanten maar het biedt dieren en insecten lange verbindingen met andere natuur.
22/04/25
Twee Utrechtse informatiepunten open Hollandse Waterlinies en Neder-Germaanse Limes
In de provincie Utrecht zijn twee nieuwe informatiepunten geopend over het UNESCO Werelderfgoed: de Hollandse Waterlinies en de Neder-Germaanse Limes.
18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...