Lelystad koppelt bestaande campagne aan bioscoopfilm
Lelystad heet vanaf vandaag ‘Onze Wildernis’. De toegangsborden van de stad zijn voorzien van afbeeldingen van De Nieuwe Wildernis, de film die de afgelopen twee jaar in de achtertuin van Lelystad, natuurgebied de Oostvaardersplassen, is opgenomen. De borden zijn twee weken lang bij de entrees van de stad te vinden. "Hiermee omarmen wij de film en laten wij zien dat we trots op de Oostvaardersplassen zijn,” zegt Tony Merkelbach, directeur van City Marketing Lelystad.
Verwijzing naar bestaande campagne voor de stad
De actie verwijst naar de beeldmerkcampagne die City Marketing Lelystad een aantal jaren geleden met succes introduceerde. Slogans zoals ‘Onze Huismus’ en ‘Onze Achtertuin’ zijn inmiddels bekend bij bewoners, bezoekers en bedrijven van de stad. Aan dit rijtje wordt nu tijdelijk ‘Onze Wildernis’ toegevoegd.
Natuurfilm
op 26-9 in première
Lelystad kijkt uit naar de natuurfilm, die vanaf 26 september in de bioscoop te
zien is. De film heeft als ondertitel ‘Nederland zoals je het nooit eerder
zag.’ "Het is een visueel spektakel, waaruit zowel de schoonheid als de rauwe
wildernis van deze unieke plek blijkt”, aldus uitvoerend producent Ignas van
Schaick.
Volledige medewerking van
Staatsbosbeheer
EMS Films kreeg van Staatsbosbeheer toestemming om alle seizoenen in de
Oostvaardersplassen in beeld te brengen. De Oostvaardersplassen in Lelystad is
een jong natuurgebied van 5.900 hectare groot. Het gebied is van internationaal
belang als moerasgebied en overwintergebied voor vogels. In het droge gelegen
gedeelte leven onder andere konikpaarden, edelherten en heckrunderen. Hans
Breeveld, boswachter van de Oostvaardersplassen: "Staatsbosbeheer is met een
splinternieuw bezoekerscentrum, waar vandaan excursies worden georganiseerd,
goed voorbereid op een stijging van het aantal bezoekers. We zijn ervan
overtuigd dat de film meer dagjesmensen zal trekken. Naar verwachting zal het
ook mensen prikkelen om dichtbij dit mooie natuurgebied te komen wonen.”
Trefwoorden: natuurgebieden, citymarketing