Geplaatst op: 16-09-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Lelystad koppelt bestaande campagne aan bioscoopfilm

Lelystad koppelt bestaande campagne aan bioscoopfilm

Lelystad heet vanaf vandaag ‘Onze Wildernis’. De toegangsborden van de stad zijn voorzien van afbeeldingen van De Nieuwe Wildernis, de film die de afgelopen twee jaar in de achtertuin van Lelystad, natuurgebied de Oostvaardersplassen, is opgenomen. De borden zijn twee weken lang bij de entrees van de stad te vinden. "Hiermee omarmen wij de film en laten wij zien dat we trots op de Oostvaardersplassen zijn,” zegt Tony Merkelbach, directeur van City Marketing Lelystad.


Verwijzing naar bestaande campagne voor de stad

De actie verwijst naar de beeldmerkcampagne die City Marketing Lelystad een aantal jaren geleden met succes introduceerde. Slogans zoals ‘Onze Huismus’ en ‘Onze Achtertuin’ zijn inmiddels bekend bij bewoners, bezoekers en bedrijven van de stad. Aan dit rijtje wordt nu tijdelijk ‘Onze Wildernis’ toegevoegd.


Natuurfilm op 26-9 in première
Lelystad kijkt uit naar de natuurfilm, die vanaf 26 september in de bioscoop te zien is. De film heeft als ondertitel ‘Nederland zoals je het nooit eerder zag.’ "Het is een visueel spektakel, waaruit zowel de schoonheid als de rauwe wildernis van deze unieke plek blijkt”, aldus uitvoerend producent Ignas van Schaick.




Volledige medewerking van Staatsbosbeheer
EMS Films kreeg van Staatsbosbeheer toestemming om alle seizoenen in de Oostvaardersplassen in beeld te brengen. De Oostvaardersplassen in Lelystad is een jong natuurgebied van 5.900 hectare groot. Het gebied is van internationaal belang als moerasgebied en overwintergebied voor vogels. In het droge gelegen gedeelte leven onder andere konikpaarden, edelherten en heckrunderen. Hans Breeveld, boswachter van de Oostvaardersplassen: "Staatsbosbeheer is met een splinternieuw bezoekerscentrum, waar vandaan excursies worden georganiseerd, goed voorbereid op een stijging van het aantal bezoekers. We zijn ervan overtuigd dat de film meer dagjesmensen zal trekken. Naar verwachting zal het ook mensen prikkelen om dichtbij dit mooie natuurgebied te komen wonen.”

Link: http://www.vvvlelystad.nl/over-lelystad/De_Nieuwe_Wildernis.aspx
Trefwoorden: natuurgebieden, citymarketing

CELTH





||| Nieuws |||

04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.