Geplaatst op: 19-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

CPH Hotels richt pijlen op Nederland en Benelux

CPH Hotels richt pijlen op Nederland en Benelux
CPH Hotels geïnteresseerd in partnerschap

Het Duitse CPH Hotels richt zijn pijlen op de Benelux voor uitbreiding van het aantal aangesloten hotels en ziet ook in Nederland kansen om voet aan de grond te krijgen. De senior accountmanager Benelux CPH Hotelmarketing GmbH, voert momenteel verkennende gesprekken met potentiële partners in Nederland.


Motivatie voor uitbreiding

De hotelmarketingorganisatie opereert al meer dan 15 jaar op de Duitse markt en vertegenwoordigt bijna 60 hotels, en in toenemende mate ook in andere Europese landen. De Duitse economie staat er beter voor dan de Nederlandse en Duitsers bezoeken - volgens CPH - met regelmaat ons land voor een stedentrip, vakantie, congres of vergadering. Voor CPH Hotels zijn die gegevens reden voor een offensief op de Benelux markt.


Partnerschap betekend toegang tot Duitse markt

CPH hotels richt zich in Nederland op zelfstandige, middelgrote, 3- en 4-sterrenhotels - zowel in de leisure als de zakelijke markt - die het meeste voordeel kunnen halen uit aansluiting bij de internationale hotelmarketingcoöperatie. Senior accountmanager De Wolf stelt dat de hotelier als partner toegang krijgt tot de Duitse en Europese markt. De hotels worden ondersteund door een internationaal marketing & sales team.


Ondersteuning en afhankelijkheid

CPH biedt onder meer advies bij prijsstrategie, reserveringssystemen, channelmanagement, verleent toegang tot het Global Distribution System (GDS) en zorgt voor gezamenlijke inkoop en promotie. CPH kent een coöperatiestructuur, wat betekent dat de aangesloten hotelbedrijven onafhankelijk en zelfstandig blijven. De directe link vanuit de CPH-site naar de eigen website van de aangesloten hotels waarborgt profilering met een eigen gezicht.

Trefwoorden: hotels, samenwerking, leisure, zakelijke markten

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.