Geplaatst op: 18-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Zakenreisspecialist Advito publiceert Industry Forecast 2014

Zakenreisspecialist Advito publiceert Industry Forecast 2014

Zakenreisspecialist Advito, onderdeel van BCD Travel, verwacht dat in 2014 de prijzen voor vluchten binnen Europa gelijk blijven. Het aantal reizigers tussen Europa en het Midden-Oosten en Azië stijgt, maar daar blijven de prijzen dalen. Bovendien stelt Advito dat Europa de VS geleidelijk inhaalt op gebied van bijkomende kosten voor services die vroeger gratis waren. Dat schrijft Advito iin haar nieuwe Industry Forecast voor 2014.

Europa mee in trend bijkomende kosten

Uit verschillende rapporten blijkt dat de economie weer langzaamaan groeit. Volgens Advito blijven de prijsstijgingen voor luchtvaart, hotel en autoverhuur over het algemeen gelijk aan de inflatie. Wel gaat Europa duidelijk mee in de trend van bijkomende kosten. Loyaliteitsprogramma’s bieden voorlopig nog vrijstellingen, maar Advito vermoedt dat die binnenkort vervangen worden door duurdere all-in pakketten.


Overige voorspellingen Advito

Andere voorspellingen van Advito: de prijzen voor vluchten binnen Europa blijven gelijk in Economy Class. De prijsstijgingen in Business Class en op intercontinentale vluchten zijn lager dan verwacht en in lijn met de inflatie. Vluchten van en naar het Midden-Oosten worden zichtbaar goedkoper met een gemiddelde prijsdaling van 5%. Goedkoop vliegen zit in de lift, want bij de lowcostmaatschappijen begint de toenemende onderlinge concurrentie voelbaar te worden.


Prijsverhogingen hotels

In de meeste regio’s stijgt het aantal hotelboekingen, al is die stijging in West-Europa minder duidelijk. De grote hotelketens probeerden hun prijzen in 2013 met 9% te laten stijgen maar de daadwerkelijke prijsverhoging is uiteindelijk zo’n 4-5%, behalve in Europa en het Midden-Oosten. Europese topsteden vertonen in het eerste kwartaal van 2013 wel een sterke groei in hotelprijzen.


Frankrijk lanceert Ouigo

Treintickets worden steeds vaker online geboekt. Dit omdat de reserveringskosten dan lager zijn. In Frankrijk is Ouigo gelanceerd, een goedkope hogesnelheidstrein die de concurrentie aangaat met lowcostvliegmaatschappijen.De planning is dat hun eerste trein in 2016 tussen het vasteland en de UK gaat rijden. Advito verwacht dat op de termijn de prijzen voor reizen door de Eurotunnel zullen dalen.


Zakenmarkten niet immuun voor maatschappelijke ontwrichting
Er worden steeds vaker meetings georganiseerd, maar de prijsstijgingen blijven ook in 2014 beperkt. Bedrijven die gewend zijn geraakt aan de prijzen tijdens de recessie, zoeken nu andere manieren om te besparen. Verder is er weinig onrust over terrorisme of epidemieën. Door de rellen in Noord-Ierland, Brazilië en Turkije weten we nu dat zowel bestaande als nieuwe zakenmarkten niet immuun zijn voor maatschappelijke ontwrichting.

Link: http://info.bcdtravel.com/2013_09_Industry_Forecast_2014_Web_Forms_2013_06_Industry_Forecast_Update_request.html#.UjwoJH9e-1h
Trefwoorden: ontwikkelingen, trends, prijzen, recessies, vervoer, verblijf

CELTH





||| Nieuws |||

28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Nederlandse vakantiegangers geven het meeste uit in Duitsland
Volgens het CBS hebben Nederlandse reizigers in de zomer van 2024 meer dan 8,7 miljard euro uitgegeven aan goederen en diensten in het buitenland. Het overgrote deel hiervan, namelijk 92%, was voor privédoeleinden. Buitenlandse reizigers gaven ruim 6,7 miljard euro uit in ons land.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.