Transavia.com vergroot capaciteit met 7%

Vanaf dinsdag 17 september 2013 start transavia.com de ticketverkoop voor de zomerdienst 2014. De luchtvaartmaatschappij zet met het zomerschema 7% meer capaciteit in. Dat zijn 225.000 meer stoelen dan vorig jaar. De extra stoelen worden voornamelijk op nieuwe bestemmingen ingezet, om onder andere het aanbod aan stedentrips en korte vakanties uit te breiden.
Nieuw vluchtschema
Hiermee wil transavia.com zijn positie als citytripspecialist
verstevigen. Daarnaast worden frequenties verhoogd naar zonbestemmingen. Met het nieuwe vluchtschema zijn bij transavia.com vanuit Nederland meer dan 100
bestemmingen direct boekbaar en worden meer dan 133 routes aangeboden. Het
zomerschema loopt van 1 april tot en met 3 november 2014.
Nieuwe routes vanuit
Nederland
transavia.com opent komende zomer nieuwe routes vanuit Nederland. Nieuw en terug van weggeweest is de Griekse bestemming Thessaloniki, die vanuit Amsterdam Airport
Schiphol 3 keer per week wordt aangevlogen. Turijn, nieuw vanaf
deze winter, wordt doorgevlogen in de zomer, 4 keer per week. Vanaf
Rotterdam The Hague Airport blijft de nieuwe winterbestemming Marrakech ook in
de zomer boekbaar, 3 keer per week. transavia.com biedt de bestemmingen Athene en
Innsbruck het nieuwe zomerseizoen ook vanaf Eindhoven Airport aan,
respectievelijk 3 en 2 keer per week.
Meer
reisbeleving en gemakt voor klanten?
Naar Ibiza, Palma de Mallorca, Porto en Berlijn worden extra frequenties ingezet. Voor de bestemming Venetië verhuist transavia.com voor alle vluchten naar het vliegveld
Marco Polo, aan de rand van de stad. Hiermee willen zij de reisbeleving van de
klant vergroten en het gemak voor de klant verhogen, zodat die nog sneller van
zijn citytrip kan gaan genieten.
Belangrijkste thema’s zullen groei, klantenbeleving en
winstgevendheid zijn
Mattijs ten Brink, algemeen directeurtransavia.com: ”Vanaf 1 augustus heb ik het stokje van algemeen directeur transavia.com overgenomen
van Bram Gräber. Ik zal de gekozen strategie voortzetten, waarbij de
belangrijkste thema’s zullen zijn groei, klantbeleving en winstgevendheid.
Groei is belangrijk om onze concurrentiekracht te vergroten. Dat doen we samen
met de airports, maar ook met onze touroperatorpartners. Maar
ook het proces moet zo gemakkelijk, persoonlijk en relevant
mogelijk zijn. Daar werken we hard aan met ons nieuwe e-commerce
platform. Alles draait om het verbeteren van de klantbeleving. En de
klant wil meer, vaker, anders, slimmer, transparanter, eerlijker en leuker.”