Oostdam: “Met Oad verliezen we hoofdrolspeler in de branche”
Reisbrancheorganisatie ANVR heeft met grote ontzetting gereageerd op het bericht dat familiebedrijf Oad haar deuren moet sluiten.
Frank Oostdam, voorzitter ANVR:
"Onze eerste gedachten gaan uit naar de familie Ter Haar en de medewerkers van
Oad. Voor hen is de klap enorm.”
Ook voor de reissector is dit een zeer gevoelige klap. Oostdam: "Wij verliezen
een van de hoofdrolspelers in onze branche.”
Invloed internet
De reisbranche is al jaren zeer actief met reisverkopen via internet. Al langere
tijd ziet de dynamische sector een verschuiving van het traditionele kanaal
naar internet en ondernemers spelen daar natuurlijk op in. De economische
recessie heeft dit proces echter versneld.
Vergeleken met andere consumentgerichte sectoren, zoals tuincentra, auto’s en andere goederen, doet de reisbranche het economisch gezien niet slecht met een achterstand van -6,5 % ten opzichte van vorig jaar zomer. De recent ingezette nieuwe strategie van Oad, waarbij zij hun bakens hebben verzet naar dynamic packaging naast het retailkanaal, heeft wellicht te lang op zich laten wachten.
Topics:Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: Oad, bus, busreizen, ANVR, Oostdam