Geplaatst op: 30-09-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

WAU! BV neemt exploitatie van KinderKampeerWereld over van vereniging

WAU! BV neemt exploitatie van KinderKampeerWereld over van vereniging

WAU! BV, leverancier van animatiepersoneel en ontwikkelaar van animatieconcepten, heeft de exploitatie van het marketingconcept KinderKampeerWereld overgenomen.


KinderKampeerWereld is in 1999 als vereniging opgericht en is anno 2013 uitgegroeid tot een gerespecteerd en uniek marketing- en animatieconcept op de Nederlandse kampeermarkt.


Leden dragen exploitatie over aan bv

Door de veranderende omstandigheden op de kampeermarkt, hebben de leden van de vereniging KinderKampeerWereld besloten het concept niet meer zelf te exploiteren, maar de exploitatie over te dragen aan WAU! BV. Oprichter en eigenaar van WAU! BV is Pascal Schreurs, destijds oprichter van het concept KinderKampeerWereld en als zodanig als extern adviseur altijd betrokken geweest bij het concept. Pascal is drie jaar geleden gestart met WAU! BV om naast het exploiteren van marketingconcepten, ook het uitvoerende (animatie)personeel erbij te kunnen leveren. Dit bleek voor veel campings een grote meerwaarde.


KinderKampeerWereld

De KinderKampeerWereld campings liggen verspreid door heel Nederland. Uitgangspunt is dat ‘gezamenlijk’ meer marketingkracht kan worden ontplooid naar de specifieke doelgroep gezinnen met jonge kinderen. Daarbij wil KinderKampeerWereld voor, tijdens en na de kampeervakantie meer beleving bieden aan de kampeergast waarbij het aspect professionele kinderanimatie door de deelnemende bedrijven nadrukkelijk als marketing- en verkoopinstrument wordt benut. De boodschap aan kamperende gezinnen met kinderen van 4 tot 12 jaar luidt dan ook dat op deze campings iets extra’s en iets speciaals wordt geboden op het terrein van animatie voor kinderen.

Trefwoorden: kamperen, animatie, kinderactiviteiten

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...