Herfstcampagne Gelderland 2013
![Herfstcampagne Gelderland 2013](images/20131001_120149.jpg)
Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel
media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.
Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken
uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te
verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.
500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand
oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van
vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus
van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal
voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.
De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in
Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial
presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien
in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.
Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de
hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment
van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en
met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier
verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio
Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv
als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar
afgestemd.
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.