Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-10-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Herfstcampagne Gelderland 2013

Herfstcampagne Gelderland 2013

Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.

Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.

500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.

De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.

Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar afgestemd.


Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

25/04/25
Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
25/04/25
Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
25/04/25
Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
25/04/25
Exclusief voor leden
Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of jacuzzi genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
25/04/25
Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
25/04/25
Heerlijke Huisjes koppelt met reserveringssystemen
Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes en Channel Manager Qenner hebben de handen ineengeslagen. Deze nieuwe samenwerking maakt het mogelijk voor vakantieparken die reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet gebruiken, om eenvoudig een koppeling te maken met het platform van Heerlijke Huisjes.
25/04/25
Vanaf 2027 minimumjeugdloon omhoog
Minister Van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) verhoogt per 1 januari 2027 het minimumjeugdloon. Dat is door het kabinet afgesproken in de Voorjaarsnota.
24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...