Geplaatst op: 01-10-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Herfstcampagne Gelderland 2013

Herfstcampagne Gelderland 2013

Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.

Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.

500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.

De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.

Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar afgestemd.


Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...