KLM From Holland actie en start verkoop bloemen aan boord
KLM besteedt in oktober en november extra aandacht aan Nederland tijdens de actie ‘From Holland’. Het is ook de start van de verkoop van bloemen aan boord. Tijdens de actie staan alle intercontinentale KLM-vluchten vanuit Amsterdam voor het vierde jaar in het teken van Nederland. De Amsterdamse topchef Onno Kokmeijer van sterrenrestaurant Ciel Bleu, heeft dit jaar de World Business Class-maaltijden samengesteld.
Maaltijden met
lokale producten
Tijdens het festival bestaan de maaltijden uit allerlei producten afkomstig van
lokale leveranciers. Zo introduceert KLM gerechten met rundvlees van De Vrije
Koe. De Vrije Koe is een bedrijf dat zich inzet voor de terugkeer van oud
Hollandse runderrassen, waaronder de Blaarkop, in het Nederlandse landschap. De
koeien lopen vrij rond in natuurgebieden in Noord-Holland en worden niet
bijgevoerd of versneld grootgebracht. KLM en De Vrije Koe zijn een langdurige
samenwerking aangegaan. Dit initiatief is een volgende stap in de verduurzaming
van de catering. Om dit te bereiken werkt KLM nauwe samen met al haar
leveranciers.
Duurzaam geteelde
bloemen aan boord
KLM is de
eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die verse bloemen gaat verkopen aan
boord. De bloemen zijn van Frederique’s Choice, het bloemenmerk van Nederlands topmodel
Frederique van der Wal. De bloemen, oranje rozen, komen van een Nederlandse
kweker en worden duurzaam geteeld. De openingsvlucht van het festival gaat van
Amsterdam naar Curaçao.
Hollandse tegelwijsheden
Tijdens het festival zijn alle servetten, headrest covers, koffie-cups en een retro pepermuntblikje uit de World Business
Class versierd met typisch Hollandse tegelwijsheden. Verder zijn de
maaltijdplateau’s in Economy Class voorzien van schilderijen van het
Rijksmuseum en Van Gogh. Ook de maaltijden van de Europe Business Class bestaan
uit verschillende producten van Hollandse bodem.