Geplaatst op: 03-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

René Holm neemt afscheid van Veluwe

René Holm neemt afscheid van Veluwe

Op het moment dat een groots najaarsoffensief van start gaat om de Veluwe als herfstbestemming onder de aandacht te brengen, heeft René Holm, directeur van het Veluws Bureau voor Toerisme, naar buiten gebracht eind dit jaar afscheid te nemen van het VBT. 


René Holm trad in 2010 in dienst bij het Veluws Bureau voor Toerisme in een periode dat door een fusie van drie regionale VVV-organisaties en terugtredende overheden de continuïteit van de Veluwe-promotie in het geding was.


Holm en ingrijpende reorganisatie
Holm gaf in een periode, waar het VBT geconfronteerd werd met een subsidiekorting van ruim 50%, leiding aan een ingrijpende reorganisatie. Hierbij werden meerdere VVV-vestigingen gesloten of ondergebracht bij derden en de organisatieomvang gehalveerd. Tegelijkertijd werden meer bedrijfsinkomsten verworven, steeg het marktaandeel van de regio naar 12% en werd de Veluwe de populairste regio van Nederland. Tevens werden nieuwe gastheerschapsvormen geïntroduceerd, zoals de jongstleden zaterdag geopende Stadswinkel in Ede, waar VVV, theater, bibliotheek, gemeentelijk nieuwbouwcentrum en binnenstadsmanagement zes dagen per week van ‘s-ochtends tot ’s-avonds recreant en inwoners bedienen.


Radio- en TV-offensief nieuwe campagne
Na het vertrek van Holm zal het Veluws Bureau voor Toerisme zich nog sterker gaan inzetten op de Veluwemarketing, waarvan het najaars radio- en TV-offensief op de publieke radio- en TV-zenders een goed voorbeeld is. Als onderdeel van de campagne "Gelderland levert je mooie streken" worden komende week ruim tweehonderd radio- en TV-spotjes uitgezonden om de toerist aan te sporen om deze herfst een bezoek aan de Veluwe te brengen. Verder wordt promotionele samenwerking opgezocht met de andere regio’s in Gelderland, o.a. ter promotie van het zakelijk toerisme. Dit alles met als doel het Veluwemerk verder te versterken. De Raad van Toezicht van het Veluws Bureau voor Toerisme zal komende maand een nieuwe directeur/bestuurder benoemen die de Veluwemarketing door zal ontwikkelen.

Trefwoorden: veluwe, vvv's, recreatie, campagnes, natuur, VBT, Veluws Bureau voor Toerisme

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.