Geplaatst op: 03-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

René Holm neemt afscheid van Veluwe

René Holm neemt afscheid van Veluwe

Op het moment dat een groots najaarsoffensief van start gaat om de Veluwe als herfstbestemming onder de aandacht te brengen, heeft René Holm, directeur van het Veluws Bureau voor Toerisme, naar buiten gebracht eind dit jaar afscheid te nemen van het VBT. 


René Holm trad in 2010 in dienst bij het Veluws Bureau voor Toerisme in een periode dat door een fusie van drie regionale VVV-organisaties en terugtredende overheden de continuïteit van de Veluwe-promotie in het geding was.


Holm en ingrijpende reorganisatie
Holm gaf in een periode, waar het VBT geconfronteerd werd met een subsidiekorting van ruim 50%, leiding aan een ingrijpende reorganisatie. Hierbij werden meerdere VVV-vestigingen gesloten of ondergebracht bij derden en de organisatieomvang gehalveerd. Tegelijkertijd werden meer bedrijfsinkomsten verworven, steeg het marktaandeel van de regio naar 12% en werd de Veluwe de populairste regio van Nederland. Tevens werden nieuwe gastheerschapsvormen geïntroduceerd, zoals de jongstleden zaterdag geopende Stadswinkel in Ede, waar VVV, theater, bibliotheek, gemeentelijk nieuwbouwcentrum en binnenstadsmanagement zes dagen per week van ‘s-ochtends tot ’s-avonds recreant en inwoners bedienen.


Radio- en TV-offensief nieuwe campagne
Na het vertrek van Holm zal het Veluws Bureau voor Toerisme zich nog sterker gaan inzetten op de Veluwemarketing, waarvan het najaars radio- en TV-offensief op de publieke radio- en TV-zenders een goed voorbeeld is. Als onderdeel van de campagne "Gelderland levert je mooie streken" worden komende week ruim tweehonderd radio- en TV-spotjes uitgezonden om de toerist aan te sporen om deze herfst een bezoek aan de Veluwe te brengen. Verder wordt promotionele samenwerking opgezocht met de andere regio’s in Gelderland, o.a. ter promotie van het zakelijk toerisme. Dit alles met als doel het Veluwemerk verder te versterken. De Raad van Toezicht van het Veluws Bureau voor Toerisme zal komende maand een nieuwe directeur/bestuurder benoemen die de Veluwemarketing door zal ontwikkelen.

Trefwoorden: veluwe, vvv's, recreatie, campagnes, natuur, VBT, Veluws Bureau voor Toerisme

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
04/02/25
Museum Oudheden biedt tweede kaart gratis op Valentijnsdag
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.
04/02/25
Exclusief voor leden
Cultureel aanbod onderdeel van arbeidsomstandigheden
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten en maken populaire cultuur integraal onderdeel van arbeidsv...
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.