Geplaatst op: 16-10-2013
Auteur: Karel Werdler
Inholland

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit
Op maandag 14 oktober werden tijdens de vergadering van de beroepenveldcommissie HTRO van Hogeschool Inholland twee nieuwe prijzen uitgereikt. Het betrof de scriptieprijs van de opleidingen zelf voor de beste scriptie en de prijs van de beroepenveldcommissie voor de meest innovatieve scriptie.

Beste scriptie: "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "
De eerste prijs ging naar Ricardo Stikkelorum (student HTRO Rotterdam) voor zijn scriptie over de badplaats Zandvoort en het gebruik van Social Media  om de doelgroep boven de 50 jaar aan te spreken. Met als titel "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "  verschafte zijn onderzoek nieuwe inzichten voor deze gemeente over het aantrekken en behouden van een gewaardeerde doelgroep. Het document is ook meteen ter plaatste opgenomen in het beleid. Opmerkelijk is dat de Duitste toerist vaak op goed geluk richting Zandvoort vertrekt en volgens Ricardo zou ook de titel "liever op de bonnefooi, dan via Booking.com” een optie zijn geweest.

Meest innovatieve scriptie: "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive”
De prijs voor de meest innovatieve scriptie ging naar Ashley Groot van de HTRO-opleiding in Diemen. Zij deed onderzoek naar alternatieven voor en binnen de all-inclusive pakketten die al geruime tijd zeer populair zijn bij de Nederlandse consument. Met als titel "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive” gaf zij volgens de jury uit het beroepenveld een helder overzicht van nieuwe mogelijkheden binnen dit segment. Ook hier gaf de opdrachtgever aan de verworven inzichten op korte termijn te willen implementeren. Beide studenten ontvingen behalve de eeuwige roem ook een oorkonde en een bedrag van 250,-
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: kusttoerisme, all inclusive, scripties, prijzen

CELTH





||| Nieuws |||

23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
TUI Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. Het onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.