Geplaatst op: 16-10-2013
Auteur: Karel Werdler
Inholland

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit
Op maandag 14 oktober werden tijdens de vergadering van de beroepenveldcommissie HTRO van Hogeschool Inholland twee nieuwe prijzen uitgereikt. Het betrof de scriptieprijs van de opleidingen zelf voor de beste scriptie en de prijs van de beroepenveldcommissie voor de meest innovatieve scriptie.

Beste scriptie: "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "
De eerste prijs ging naar Ricardo Stikkelorum (student HTRO Rotterdam) voor zijn scriptie over de badplaats Zandvoort en het gebruik van Social Media  om de doelgroep boven de 50 jaar aan te spreken. Met als titel "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "  verschafte zijn onderzoek nieuwe inzichten voor deze gemeente over het aantrekken en behouden van een gewaardeerde doelgroep. Het document is ook meteen ter plaatste opgenomen in het beleid. Opmerkelijk is dat de Duitste toerist vaak op goed geluk richting Zandvoort vertrekt en volgens Ricardo zou ook de titel "liever op de bonnefooi, dan via Booking.com” een optie zijn geweest.

Meest innovatieve scriptie: "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive”
De prijs voor de meest innovatieve scriptie ging naar Ashley Groot van de HTRO-opleiding in Diemen. Zij deed onderzoek naar alternatieven voor en binnen de all-inclusive pakketten die al geruime tijd zeer populair zijn bij de Nederlandse consument. Met als titel "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive” gaf zij volgens de jury uit het beroepenveld een helder overzicht van nieuwe mogelijkheden binnen dit segment. Ook hier gaf de opdrachtgever aan de verworven inzichten op korte termijn te willen implementeren. Beide studenten ontvingen behalve de eeuwige roem ook een oorkonde en een bedrag van 250,-
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: kusttoerisme, all inclusive, scripties, prijzen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.