Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

OostBest.nl platform recreatie-aanbod Overijsel en regio’s

OostBest.nl platform recreatie-aanbod Overijsel en regio’s

Theo Rietkerk, Gedeputeerde Provincie Overijssel, lanceerde de themaportal oostbest.nl. Bijzonder aan deze nieuwe website is dat de bezoeker een eigen mix uit drie aansprekende thema’s kan samenstellen. 


OostBest.nl presenteert en ontsluit het op cultuur, landleven en waterplezier gerichte aanbod van de toeristische regio’s in Overijssel. Afhankelijk van de interesse van de bezoeker kan meer of minder aanbod van een van de thema’s zichtbaar worden gemaakt. Door te schuiven tussen de thema’s ontstaat een eigen mix aan locaties, routes, arrangementen, evenementen en verblijfsaccommodaties.


Huidige vrijetijdsconsument zoekt aansprekende thema’s
De nieuwe themaportal is een initiatief van het Twents Bureau voor Toerisme en MarketingOost. De krachtenbundeling van de toeristische regiomerken Twente, Salland, Vechtdal, WaterReijk , IJsseldelta en Hanzesteden op de thema’s cultuur, landleven en water stelt hen in staat om gezamenlijk nieuwe doelgroepen te bereiken. 


Gert-Jan Jacobs, projectleider namens Twents Bureau voor Toerisme, legt uit: "Dat is belangrijk omdat onderzoek uitwijst dat de huidige vrijetijdsconsument niet alleen zoekt op regio, maar ook op aansprekende thema’s. Deze website heeft als doel bezoekers hierop te inspireren. Je kunt op een speelse en innovatieve manier bepalen welk aanbod je in beeld krijgt. Of je nu liefhebber bent van cultuur, landleven of waterrecreatie, er is genoeg te beleven in Overijssel.”


Bezoekers verleiden voor verblijf
Het Twents Bureau voor Toerisme en MarketingOost zetten de themaportal actiegericht in om samen met ondernemers bezoekers te verleiden voor dag- of meerdaags verblijf. Zo wordt van december tot en met februari de focus gelegd op het culturele & culinaire aanbod. Aansprekende evenementen als het Dickens Festijn in Deventer, Kerst in Oud Kampen en de Twente Wildtour dienen als kapstok voor meerdaagse arrangementen. Een multimediaal promotieprogramma ondersteunt de actie om ‘winters te komen genieten in Overijssel’. Doel is ook in deze periode de vrijetijdseconomie te stimuleren.


Thema’s cultuur, landleven en water
Met de realisatie van oostbest.nl is tevens een efficiencyslag geslagen. Vanuit één database en één digitaal platform krijgt de samenwerking tussen de toeristische regio’s in Overijssel voortaan gestalte. In 2014 zal met gerichte acties concreet boekbaar aanbod rond de thema’s cultuur, landleven en water in de markt worden gezet en via de portal oostbest.nl worden ontsloten. OostBest fungeert daarbij als label. De gezamenlijke thema-acties zijn een aanvulling op de campagnes van de zes regiomerken.

Trefwoorden: samenwerking, overijssel, regio's, toerisme, recreatie, database, platform, oostbest

CELTH





||| Nieuws |||

14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...