Geplaatst op: 04-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

OostBest.nl platform recreatie-aanbod Overijsel en regio’s

OostBest.nl platform recreatie-aanbod Overijsel en regio’s

Theo Rietkerk, Gedeputeerde Provincie Overijssel, lanceerde de themaportal oostbest.nl. Bijzonder aan deze nieuwe website is dat de bezoeker een eigen mix uit drie aansprekende thema’s kan samenstellen. 


OostBest.nl presenteert en ontsluit het op cultuur, landleven en waterplezier gerichte aanbod van de toeristische regio’s in Overijssel. Afhankelijk van de interesse van de bezoeker kan meer of minder aanbod van een van de thema’s zichtbaar worden gemaakt. Door te schuiven tussen de thema’s ontstaat een eigen mix aan locaties, routes, arrangementen, evenementen en verblijfsaccommodaties.


Huidige vrijetijdsconsument zoekt aansprekende thema’s
De nieuwe themaportal is een initiatief van het Twents Bureau voor Toerisme en MarketingOost. De krachtenbundeling van de toeristische regiomerken Twente, Salland, Vechtdal, WaterReijk , IJsseldelta en Hanzesteden op de thema’s cultuur, landleven en water stelt hen in staat om gezamenlijk nieuwe doelgroepen te bereiken. 


Gert-Jan Jacobs, projectleider namens Twents Bureau voor Toerisme, legt uit: "Dat is belangrijk omdat onderzoek uitwijst dat de huidige vrijetijdsconsument niet alleen zoekt op regio, maar ook op aansprekende thema’s. Deze website heeft als doel bezoekers hierop te inspireren. Je kunt op een speelse en innovatieve manier bepalen welk aanbod je in beeld krijgt. Of je nu liefhebber bent van cultuur, landleven of waterrecreatie, er is genoeg te beleven in Overijssel.”


Bezoekers verleiden voor verblijf
Het Twents Bureau voor Toerisme en MarketingOost zetten de themaportal actiegericht in om samen met ondernemers bezoekers te verleiden voor dag- of meerdaags verblijf. Zo wordt van december tot en met februari de focus gelegd op het culturele & culinaire aanbod. Aansprekende evenementen als het Dickens Festijn in Deventer, Kerst in Oud Kampen en de Twente Wildtour dienen als kapstok voor meerdaagse arrangementen. Een multimediaal promotieprogramma ondersteunt de actie om ‘winters te komen genieten in Overijssel’. Doel is ook in deze periode de vrijetijdseconomie te stimuleren.


Thema’s cultuur, landleven en water
Met de realisatie van oostbest.nl is tevens een efficiencyslag geslagen. Vanuit één database en één digitaal platform krijgt de samenwerking tussen de toeristische regio’s in Overijssel voortaan gestalte. In 2014 zal met gerichte acties concreet boekbaar aanbod rond de thema’s cultuur, landleven en water in de markt worden gezet en via de portal oostbest.nl worden ontsloten. OostBest fungeert daarbij als label. De gezamenlijke thema-acties zijn een aanvulling op de campagnes van de zes regiomerken.

Trefwoorden: samenwerking, overijssel, regio's, toerisme, recreatie, database, platform, oostbest

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
21/01/25
Exclusief voor leden
Madurodam breidt uit met nieuwe attracties en themagebied
Madurodam gaat in 2025 voor een jaar vol vernieuwing. Het bekende attractiepark in Den Haag, dat Nederland in het klein toont, investeert in nieuwe attracties en een uitbreiding van het park. Zo opent er in het voorjaar een nieuw themagebied en in de zomer een spectaculaire dark ride.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.