Geplaatst op: 04-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Groei 4% vraag vakantiehuizen wintersport

Groei 4% vraag vakantiehuizen wintersport

Waar de Nederlandse reismarkt een teruggang ziet voor het winterseizoen, toont vakantiehuizen aanbieder Belvilla een groei van +4% in wintersportboekingen. Om aan de groeiende – Nederlandse en ook internationale – behoefte naar wintersportchalets te voldoen, heeft Belvilla het aanbod met 9% uitgebreid naar ruim 3.500 vakantiehuizen in skigebieden.

Oostenrijk neemt 4 op de 5 boekingen voor zijn rekening
Oostenrijk is veruit de favoriete bestemming voor Nederlandse wintersporters. Vooralsnog neemt dit Alpenland ruim 4 op de 5 Belvilla-boekingen voor zijn rekening, voornamelijk in Tirol. Duitsland staat op nummer twee met ruim 10% van de boekingen. Het dichtbij gelegen Sauerland voert daar de boventoon met de populaire wintersportplaatsen Winterberg en Willingen.
De top 5 van populairste skigebieden voor aankomend wintersportseizoen bij Belvilla zijn:


1.     

SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental

2.

SKI-Optimal Hochzillertal

3.

Montafon

4.

Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang

5.

Vakantiewereld Winterberg


Aanbod vooral uitgebreid in populaire skigebieden
Om tegemoet te komen aan de groeiende behoefte aan wintersporthuizen heeft Belvilla het aanbod verder uitgebreid. Het aantal vakantiehuizen groeide onder andere in populaire skigebieden, zoals de regio Brixental met bekende wintersportplaatsen Hopfgarten, Westendorf, Brixen im Thale en Kirchberg. Ook het aanbod in gletsjerskigebied Kaprun-Zell am See is uitgebreid, net als het immer populaire Saalbach-Hinterglemm.

Creatief kosten besparen
Waar het om kosten gaat, zijn consumenten tegenwoordig creatief. In een vakantiehuis kunnen wintersporters fors besparen op de uitgaven door met een groep op skivakantie te gaan,(deels) zelf te koken ende après-ski anders vorm te geven. Diverse groepshuizen beschikken over een eigen bar die je als gast geheel privé mag gebruiken. Bovendien beschikken vele groepswoningen over eigen wellnessfaciliteiten.

Trefwoorden: wintersport, vakantiehuizen, boekingen, groei vraag, groei aanbod

CELTH





||| Nieuws |||

17/02/25
Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
21/01/25
Exclusief voor leden
Madurodam breidt uit met nieuwe attracties en themagebied
Madurodam gaat in 2025 voor een jaar vol vernieuwing. Het bekende attractiepark in Den Haag, dat Nederland in het klein toont, investeert in nieuwe attracties en een uitbreiding van het park. Zo opent er in het voorjaar een nieuw themagebied en in de zomer een spectaculaire dark ride.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.