Drenthe hoog gewaardeerd als recreatieprovincie

Drenthe in top drie van alternatieve woon[provincie
Drenthe neemt een derde plek in als favoriete provincie om te wonen als alternatief voor de eigen woonprovincie. Ruim één op de vijf Nederlanders zegt graag naar Drenthe te willen verhuizen, indien verhuizing naar een andere provincie aan de orde is. Op het terrein van werken staat Drenthe keurig in het midden op plaats zeven. Als toeristische provincie staat Drenthe op plaats twee. Drenthe krijgt een hoge waardering als recreatieprovincie, meer dan de helft van de Nederlanders zegt graag te recreëren in Drenthe.
Positie Drenthe versterkt
Drenthe heeft haar positie als woonprovincie en recreatieprovincie versterkt ten opzichte van de andere provincies vergeleken met 2011, als werkprovincie is de positie gelijk gebleven. De beeldvorming van Drenthe is veelzijdiger geworden. Niet alleen wordt gedacht aan hunebedden, maar ook de associatie met gezellig, gemoedelijk en gastvrij is gestegen. Nederlanders associëren Drenthe positief met mooie natuur, prachtige landschappen en de aanwezige rust en ruimte.
Campagne Drenthe Marketing heeft effect
Sinds 2008 voert Marketing Drenthe campagne om de provincie toeristisch gezien beter op de kaart te krijgen. Steeds meer Nederlanders hebben na het zien van de campagne een positiever beeld gekregen van Drenthe. Uit de media effectmetingen, recent uitgevoerd door Brand Science, blijkt dat Drenthe een sterk merk is en dat de kwaliteit van de bekendheid met Drenthe stijgt. De campagne-uitingen worden bovengemiddeld gewaardeerd. Kortom, Drenthe doet wat met je!
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, drenthe, imagp