Geplaatst op: 11-11-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

150.000 betalende bezoekers voor molens Kinderdijk

150.000 betalende bezoekers voor molens Kinderdijk
Afgelopen vrijdag heeft de 150.000ste betalende bezoeker in 2013 de molens van Kinderdijk bezocht. Het echtpaar Shaw uit Buffalo, New York werd gefeliciteerd door de loco-burgemeester en de commercieel directeur van de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk. Ze werden gehuldigd en kregen een sortering van Kinderdijk-souvenirs. Het gebied is sinds dit jaar niet meer gratis te bezoeken.

Het echtpaar bezocht het werelderfgoed als onderdeel van een riviercruise met de Viking Forseti. Dit nieuwe schip is van Viking River Cruises, de grootste riviercruise-maatschappij van de wereld. In 2014 zullen ongeveer 500 Viking-schepen het molengebied aandoen, tweehonderd meer dan vorig jaar.

De toename van het aantal bezoekers is opmerkelijk, maar volgens het Werelderfgoed een logisch gevolg van de nieuwe aanpak in Kinderdijk en de grote inzet van alle betrokkenen. Er wordt ingezet op meer aanvoer van betalende bezoekers per schip ter ontlasting van de wegen rond Kinderdijk. Ook probeert het Werelderfgoed om toeristen voorafgaand aan hun bezoek een arrangement te laten boeken via de eigen website, www.kinderdijk.nl.
Trefwoorden: werelderfgoed, kinderdijk, bezoekers, zuid-holland, riviercruises

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...