Nederlandse kust in de internationale schijnwerpers

Diverse on- en offline acties
Er vinden verschillende on- en offline acties plaats op belangrijke boekingssites zoals hotels.com, ab-in-den-urlaub.de, spar-mit.com en novasol.de. Op deze portals verwijst een speciale Holland-actiepagina naar aantrekkelijke kustaanbiedingen in Nederland. Speciale aandacht is er voor Zeeland, Scheveningen, Zandvoort en diverse kustgemeentes met het Quality Coast keurmerk; Noordwijk, Katwijk, Westvoorne, Hoek van Holland en Goeree-Overflakkee.
Kust populair bij Duitsers en Belgen
De Nederlandse kust is populair, met name bij Duitsers en Belgen. De concurrentie is echter groot, dus het blijft belangrijk om de grote diversiteit en het onderscheidend karakter van onze kust onder de aandacht te brengen. De kust is een belangrijk onderdeel van de (inter)nationale marketing van Nederland. NBTC zet zich, samen met partners, in om de Nederlandse kust blijvend onder de aandacht te brengen van (potentiële) bezoekers. In 2012 brachten zo’n 1,1 miljoen Duitsers en bijna 275.000 Belgen een vakantie door aan onze kust.
Landelijke Kustdagen
NBTC en Strand Nederland organiseren op 13 en 14 november aanstaande de Landelijke Kustdagen in Scheveningen, Den Haag. Dit congres brengt de toeristische sector rondom de Nederlandse kust bijeen. Met als thema ‘kust in zicht 2025’ komen onderwerpen als Bestemming Nederland 2025, Windmolens op zee, Deltaprogramma kust en badplaats 2025 aan bod. Meer informatie over de Landelijke Kustdagen vindt u op www.nbtc.nl/lkd.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: kustgebieden, promotie, inkomend toerisme