Gelderland verwacht groei Duitse touroperators
RBT
KAN hield op 15 en 16 november een promotieweekend voor Duitse touroperators. De
marketingorganisaties rekent op groei vanuit de reissector.
Touroperators vaker naar Nijmegen
Niet alleen de individuele consument bezoekt de regio veelvuldig – ook vanuit
de professionele reissector is er steeds meer interesse om de regio te
verwerken in reisprogramma’s. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem
Nijmegen, RBT KAN, organiseerde op 15 en 16 november een kennismakingsreis om touroperators
te attenderen op de veelzijdigheid van het Rijk van Nijmegen. Vijfentwintig touroperators
namen deel aan het programma. Het ging om aanbieders van een- en meerdaagse
busreizen en riviercruises.
De touroperators hadden belangstelling voor het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944 – 1945. Daarnaast was er volop aandacht voor eten, drinken en overnachtingen op uitstekende locaties. De reis kon worden opgezet en uitgevoerd door bijdragen vanuit het Ondernemersfonds Nijmegen (Taskforce) en de medewerking van het toeristisch bedrijfsleven in de regio.
Vervolg op vakbeurzen
RBT KAN heeft de eerste contacten met de deelnemende touroperators op de ITB (Internationale Tourismus Börse) in Berlijn en de Benelux Roadshow in Frankfurt en Köln gelegd. Toen al gaven de organisatoren van busreizen en riviercruises aan graag het Rijk van Nijmegen in hun programma’s te willen verwerken. RBT KAN kan nog niet aangeven hoeveel extra reizen naar Gelderland komen.
De touroperators hadden belangstelling voor het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944 – 1945. Daarnaast was er volop aandacht voor eten, drinken en overnachtingen op uitstekende locaties. De reis kon worden opgezet en uitgevoerd door bijdragen vanuit het Ondernemersfonds Nijmegen (Taskforce) en de medewerking van het toeristisch bedrijfsleven in de regio.
Vervolg op vakbeurzen
RBT KAN heeft de eerste contacten met de deelnemende touroperators op de ITB (Internationale Tourismus Börse) in Berlijn en de Benelux Roadshow in Frankfurt en Köln gelegd. Toen al gaven de organisatoren van busreizen en riviercruises aan graag het Rijk van Nijmegen in hun programma’s te willen verwerken. RBT KAN kan nog niet aangeven hoeveel extra reizen naar Gelderland komen.
Topics:Dagrecreatie, Leisure, Marketing, Toerisme, Vakanties