Geplaatst op: 22-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Winnaar Flevius Award 2013: De Nieuwe Wildernis

Winnaar Flevius Award 2013: De Nieuwe Wildernis

In Schouwburg Almere was de spanning te voelen tijdens de strijd om de Flevius Award 2013. De drie genomineerden – Center Parcs De Eemhof, De Nieuwe Wildernis en LelySTART – streden door middel van een pitch om de prijs voor belangrijkste toeristisch recreatieve bijdrage aan Flevoland in 2013. De Nieuwe Wildernis (DNW) kwam als sterkste uit de strijd, bleek uit de stemmen van het publiek en de jury, en sleepte de Flevius Award 2013 in de wacht.


(Inter)nationale bekendheid Flevoland door film
EMS Films pitchte met de prachtige beelden, het indrukwekkende verhaal en het grote bereik dat zij realiseerde met de film De Nieuwe Wildernis van de Oostvaardersplassen. "EMS Films heeft daarmee een belangrijke bijdrage geleverd aan de nationale en internationale bekendheid van Flevoland,” aldus Jan-Nico Appelman, juryvoorzitter en gedeputeerde Toerisme en Recreatie provincie Flevoland. Naast de film heeft EMS Films een app ontwikkeld waardoor het gebied digitaal ontsloten wordt. Bovendien is het gebied fysiek toegankelijker geworden door de speciale Wildernis-activiteiten die Staatsbosbeheer biedt naar aanleiding van de film.


EMS Films en Staatsbosbeheer Flevoland
Ignas van Schaick, Uitvoerend Producent DNW, nam de prijs in ontvangst en gaf hem vervolgens door aan de boswachters van Staatsbosbeheer Flevoland. Van Schaick: ”De Oostvaardersplassen zijn in één woord dynamisch te noemen. In relatief korte tijd heeft het gebied zich ontwikkeld tot een natuurgebied zoals het er vroeger in Nederland uit heeft moeten zien. Samen met Staatsbosbeheer hebben we een prachtige film kunnen maken, die inmiddels door meer dan 600.000 mensen is gezien.”


Ook publieksstemmen bepaalde winnaar
Anders dan voorgaande jaren was de stem van het publiek tezamen met het juryoordeel doorslaggevend voor de winnaar van de Flevius Award. Dat maakte de strijd extra spannend. Om de stemmen van het publiek voor zich te winnen, zetten de drie genomineerden hun beste beentje voor tijdens een twee-minuten-pitch. Na een aantal kritische vragen van de jury stemden de bijna 150 aanwezige ondernemers en betrokkenen uit de sector via sms-voting op hun favoriet. Veruit de meeste publieksstemmen gingen naar De Nieuwe Wildernis.


Jury sluit zich aan bij publieksstemming
De jury bestond uit Jan-Nico Appelman, Peter Hoorneman - voormalig general manager van Center Parcs - en Margreet Toonen - coördinator afstudeerrichting NHTV Leisure Design Lab. Ook zij kwamen na kort maar intensief beraad tot het oordeel dat De Nieuwe Wildernis zich het meest overtuigend heeft gepresenteerd.


Ambitie: een innovatieve en duurzame vrijetijdsindustrie
Appelman: "Het versterken van onze toeristische voorzieningen is belangrijk voor de Flevolandse economie. Onze ambitie is een innovatieve en duurzame vrijetijdsindustrie. Daarmee zetten we Flevoland op de kaart. Met deze prijs willen we onze waardering voor ondernemers in deze sector tot uitdrukking brengen.” De Flevius Award wordt uitgereikt tijdens de Flevius Parade waarbij ontmoeting, motivatie en kennisuitwisseling centraal staat.

Trefwoorden: Flevius Award, Flevoland, De Nieuwe Wildernis, awards, evenementen, Flevius Parade, De Eemhof, LelySTART

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.