Geplaatst op: 25-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Uitgaan-toerisme.nl maakt evenementen overzichtelijk

Uitgaan-toerisme.nl maakt evenementen overzichtelijk

Onlangs is de nieuwe website Uitgaan-toerisme.nl’ online gegaan. Het idee achter deze website is dat bezoekers in één oogopslag kunnen zien welke evenementen er lokaal, regionaal en landelijk zijn. 


Deze site brengt alle lokale, regionale en landelijke informatie over evenementen en toerisme samen. De meerwaarde van de site is dan ook dat al deze informatie overzichtelijk bij elkaar is gebracht en dat het mogelijk wordt om snel te achterhalen welke activiteiten waar te doen zijn. 


Idee voor de site ontstaan uit ongemak

Het viel de makers van deze nieuwe site op dat bijna iedere gemeente aandacht besteedt aan het fenomeen toerisme en evenementen. Vaak is de informatie over de evenementen echter moeilijk te vinden. Het staat gewoon ‘ergens’. Daarnaast ontbreekt soms essentiële informatie over het evenement zoals de omschrijving en de aanvangstijd. 


Zelf informatie aanleveren
In eerste instantie schreven de bedenkers van de site, met wisselend succes, alle 408 gemeentes in Nederland  zelf aan. Intussen weten evenementen- en marketingbureaus, campings, recreatieparken en anderen de site te vinden. Zij leveren zelf de informatie en geven aan of het om een lokale, regionale of landelijke activiteit gaat.


Aanmeldingen zijn gratis
Op de website kunnen bezoekers terecht voor de meest uiteen lopende evenementen. Het gaat om evenementen voor elke doelgroep. Als een evenement is geweest, verdwijnt het automatisch. Zo blijft de site up-to-date. Alle aanmeldingen zijn gratis om de site zo laagdrempelig mogelijk te houden. Ook het plaatsen van URL’s van websites zijn gratis. Maar deze moeten dan wel dienen als aanvulling op het geplaatste evenement om zo te voorkomen dat bezoekers van pagina naar pagina moeten surfen.

Trefwoorden: evenementen, recreatie, website, overzicht

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.