Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels
Scandic is de eerste hotelketen in de wereld die digitaal uitchecken voor al zijn hotels aanbiedt. Het systeem is getest in het voorjaar en is nu beschikbaar voor alle hotels van de keten. Met slechts een paar eenvoudige klikken op hun smartphone of computer, kunnen gasten hun kamer, minibar en restaurantrekening snel betalen wanneer het hen uitkomt.
Hiermee winnen zij een welkom beetje extra tijd
in de ochtend. Scandic schat dat het in het eerste jaar een half miljoen
digitale uitchecks zal zien. In het volgende jaar verwacht Scandic dat
het aantal verdubbelt. Dit omdat de service zo eenvoudig te gebruiken is dat
het onmiddellijk toegevoegde waarde geeft.
Testproject hartelijk ontvangen
Gedurende de zomer heeft Scandic een testproject uitgevoerd bij Scandic Park in
Stockholm. Hierbij werd de nieuwe mobiele oplossing geƫvalueerd en gefinetuned.
Het proefproject werd hartelijk ontvangen en nu wordt het mobiele
check-out-systeem uitgerold bij alle Scandic hotels. Het enige dat nodig is
om uit te kunnen checken met een smartphone is de registratie van het
telefoonnummer of e-mail adres van de gast bij de check-in balie. De avond voor
het uitchecken ontvangen gasten een tekstbericht. Ook kunnen zij hun factuur
controleren, aankopen uit de minibar toevoegen, hun adresgegevens bijwerken en
betalen voor hun verblijf. De bon wordt doorgestuurd via e-mail en de
sleutelkaart kan eenvoudig worden afgegeven bij de receptie op weg naar buiten.
Service waarop gasten hebben gewacht
"Het voelt geweldig om de eerste te zijn die deze stap maakt, maar het
belangrijke punt is dat dit iets is waarop gasten hebben gewacht," zegt
Frank Fiskers, de CEO van Scandic. "Uitchecken wordt door vele gasten
gezien als het lastige deel van een hotelverblijf en het wordt soms geassocieerd
met wachtrijen en ochtendstress. Nu bieden wij gasten een slimme oplossing die
hen een aangenamer begin van de dag geeft. Ze kunnen uitchecken wanneer het hen
uitkomt en sommige gasten zullen ongetwijfeld de avond van tevoren uitchecken,
zodat ze kunnen genieten van een meer ontspannen ontbijt."
Vanzelfsprekend
Scandic meldt dat 10
procent van alle gasten de dienst heeft geprobeerd. De feedback van de
gasten is ook positief geweest.
Toegevoegde waarde
Johan Michelson, Vice President &
merkproducten Scandic. "Wij zullen doorgaan met het toevoegen van meer
digitale diensten en op dit moment kijken wij naar de check-in en conferentieboekingen
maar zoals ik al zei, dit alles bevindt zich in een vroeg stadium."