Geplaatst op: 25-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Scandic is de eerste hotelketen in de wereld die digitaal uitchecken voor al zijn hotels aanbiedt. Het systeem is getest in het voorjaar en is nu beschikbaar voor alle hotels van de keten. Met slechts een paar eenvoudige klikken op hun smartphone of computer, kunnen gasten hun kamer, minibar en restaurantrekening snel betalen wanneer het hen uitkomt.


Hiermee winnen zij een welkom beetje extra tijd in de ochtend. Scandic schat dat het in het eerste jaar een half miljoen digitale uitchecks zal zien. In het volgende jaar verwacht Scandic dat het aantal verdubbelt. Dit omdat de service zo eenvoudig te gebruiken is dat het onmiddellijk toegevoegde waarde geeft.

Testproject hartelijk ontvangen
Gedurende de zomer heeft Scandic een testproject uitgevoerd bij Scandic Park in Stockholm. Hierbij werd de nieuwe mobiele oplossing geëvalueerd en gefinetuned. Het proefproject werd hartelijk ontvangen en nu wordt het mobiele check-out-systeem uitgerold bij alle Scandic hotels. Het enige dat nodig is om uit te kunnen checken met een smartphone is de registratie van het telefoonnummer of e-mail adres van de gast bij de check-in balie. De avond voor het uitchecken ontvangen gasten een tekstbericht. Ook kunnen zij hun factuur controleren, aankopen uit de minibar toevoegen, hun adresgegevens bijwerken en betalen voor hun verblijf. De bon wordt doorgestuurd via e-mail en de sleutelkaart kan eenvoudig worden afgegeven bij de receptie op weg naar buiten.


Service waarop gasten hebben gewacht
"Het voelt geweldig om de eerste te zijn die deze stap maakt, maar het belangrijke punt is dat dit iets is waarop gasten hebben gewacht," zegt Frank Fiskers, de CEO van Scandic. "Uitchecken wordt door vele gasten gezien als het lastige deel van een hotelverblijf en het wordt soms geassocieerd met wachtrijen en ochtendstress. Nu bieden wij gasten een slimme oplossing die hen een aangenamer begin van de dag geeft. Ze kunnen uitchecken wanneer het hen uitkomt en sommige gasten zullen ongetwijfeld de avond van tevoren uitchecken, zodat ze kunnen genieten van een meer ontspannen ontbijt."


Vanzelfsprekend
Scandic meldt dat 10 procent van alle gasten de dienst heeft geprobeerd. De feedback van de gasten is ook positief geweest.


Toegevoegde waarde
Johan Michelson, Vice President & merkproducten Scandic. "Wij zullen doorgaan met het toevoegen van meer digitale diensten en op dit moment kijken wij naar de check-in en conferentieboekingen maar zoals ik al zei, dit alles bevindt zich in een vroeg stadium."

Trefwoorden: hotel, smartphones, digitaal, uitchecken, service, Sandic

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...