Geplaatst op: 25-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Scandic is de eerste hotelketen in de wereld die digitaal uitchecken voor al zijn hotels aanbiedt. Het systeem is getest in het voorjaar en is nu beschikbaar voor alle hotels van de keten. Met slechts een paar eenvoudige klikken op hun smartphone of computer, kunnen gasten hun kamer, minibar en restaurantrekening snel betalen wanneer het hen uitkomt.


Hiermee winnen zij een welkom beetje extra tijd in de ochtend. Scandic schat dat het in het eerste jaar een half miljoen digitale uitchecks zal zien. In het volgende jaar verwacht Scandic dat het aantal verdubbelt. Dit omdat de service zo eenvoudig te gebruiken is dat het onmiddellijk toegevoegde waarde geeft.

Testproject hartelijk ontvangen
Gedurende de zomer heeft Scandic een testproject uitgevoerd bij Scandic Park in Stockholm. Hierbij werd de nieuwe mobiele oplossing geëvalueerd en gefinetuned. Het proefproject werd hartelijk ontvangen en nu wordt het mobiele check-out-systeem uitgerold bij alle Scandic hotels. Het enige dat nodig is om uit te kunnen checken met een smartphone is de registratie van het telefoonnummer of e-mail adres van de gast bij de check-in balie. De avond voor het uitchecken ontvangen gasten een tekstbericht. Ook kunnen zij hun factuur controleren, aankopen uit de minibar toevoegen, hun adresgegevens bijwerken en betalen voor hun verblijf. De bon wordt doorgestuurd via e-mail en de sleutelkaart kan eenvoudig worden afgegeven bij de receptie op weg naar buiten.


Service waarop gasten hebben gewacht
"Het voelt geweldig om de eerste te zijn die deze stap maakt, maar het belangrijke punt is dat dit iets is waarop gasten hebben gewacht," zegt Frank Fiskers, de CEO van Scandic. "Uitchecken wordt door vele gasten gezien als het lastige deel van een hotelverblijf en het wordt soms geassocieerd met wachtrijen en ochtendstress. Nu bieden wij gasten een slimme oplossing die hen een aangenamer begin van de dag geeft. Ze kunnen uitchecken wanneer het hen uitkomt en sommige gasten zullen ongetwijfeld de avond van tevoren uitchecken, zodat ze kunnen genieten van een meer ontspannen ontbijt."


Vanzelfsprekend
Scandic meldt dat 10 procent van alle gasten de dienst heeft geprobeerd. De feedback van de gasten is ook positief geweest.


Toegevoegde waarde
Johan Michelson, Vice President & merkproducten Scandic. "Wij zullen doorgaan met het toevoegen van meer digitale diensten en op dit moment kijken wij naar de check-in en conferentieboekingen maar zoals ik al zei, dit alles bevindt zich in een vroeg stadium."

Trefwoorden: hotel, smartphones, digitaal, uitchecken, service, Sandic

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.