Geplaatst op: 27-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen
Illustratie van het nieuwe Tivoli Hotel

Een miljoen gasten verbleven in, of brachten een bezoek aan, het Tivoli Hotel & Congress Center sinds het in 2010 opende. Op basis van dit succes bouwen de Arp-Hansen Hotel Group en Tivoli een gethematiseerd zakenhotel met 288 kamers, dat een geïntegreerd deel van het bestaande Tivoli Hotel zal vormen.


De investering in het hotel, ontworpen door de internationaal bekende Deense architect Kim Utzon, zal in de honderden miljoenen kronen lopen.


Totale capaciteit Tivoli Hotel op 700 kamers
Het hotel biedt 25 nieuwe vergader- en conferentiezalen en 288 kamers. Deze voldoen, zoals in het bestaande Tivoli Hotel, aan de behoeften van zowel zakenreizigers als het familiesegment. De totale hotelcapaciteit van Tivoli Hotel komt daarmee op 700 kamers, plus vergaderfaciliteiten die geschikt zijn voor 6.000 gasten. De bouw wordt in 2016 afgerond.


Congres- en hotelgebied Kalvebod Brygge
Het nieuwe hotel zal het oorspronkelijke plan voor het algemene congres- en hotelgebied van Kalvebod Brygge verder realiseren. Dit gebied omvat naast het Tivoli Hotel & Congress Center ook het budget hotel Wakeup met 510 kamers. Na de uitbreiding zal het totale congres complex een totaal van 1,210 kamers bieden.


Samenwerking perfectie match
"Arp-Hansen strategische samenwerking met Tivoli is een perfecte match tussen twee ervaren spelers in de toeristische markt van Kopenhagen. Samen zijn we een nieuw kader voor toerisme en conferentie gasten in Kopenhagen aan het creëren," zegt Dorte Krak, CEO van de Arp-Hansen Hotel Group. "We zijn nu bezig om het project te finetunen. In samenspraak zullen wij delen van het hotel ontwikkelen en aanpassen om ervoor te zorgen dat opkomende markten zoals China en Rusland ook ons aantrekkelijk vinden. Wij geloven dat Kopenhagen als een congresstad en vakantiebestemming hiervan zal profiteren."


Voortzetten samenwerking logisch
"We hebben enkele jaren op een gerichte manier gewerkt om onze werkzame gebieden in de toeristische keten uit te breiden, en een Tivoli Hotel, dat zich meer in de familieklasse bevindt, maar ook geschikt is voor het zakelijke segment, harmoniseert goed met onze strategie om van Tivoli een ‘year-round business’ te maken." zegt Lars Liebst, CEO van Tivoli.


Wonderful Kopenhagen verwelkomt het project
"Ondanks de wereldwijde crisis, hebben we een duidelijke stijging van het aantal hotelgasten dat Kopenhagen bezoekt gezien in de afgelopen jaren, deels te wijten aan het feit dat we in dezelfde periode vele nieuwe hotels en conferentiefaciliteiten hebben verkregen we, die we internationaal vermarkten. De partnerschap van Tivoli en Arp-Hansen, en hun nieuwe hotel, helpt om het toerisme en het vergaderproduct in de binnenstad te versterken, en de investering is in overeenstemming met Wonderful Copenhagen’s groeistrategie voor de komende jaren.” aldus Lars Bernhard Jørgensen, CEO van marketingorganisatie Wonderful Copenhagen.

Trefwoorden: hotel, zakenreis, familie, strategie, partnerschap, Arp-Hansen Hotel Group, Tivoli, Kopenhagen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
04/12/24
Exclusief voor leden
Goed jaar voor PiNCAMP
Het gaat goed met PiNCAMP, het campingbedrijf van ADAC, ANWB en TCS. Het aantal boekingen groeide in 2024 met 28% in vergelijking met 2023. De website PiNCAMP en anwbcamping.nl trok 14 miljoen bezoekers.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achert
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme zoekt voorzitter
De nieuwe Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT) zoekt een onafhankelijk voorzitter. Deze mag het stokje overnemen van kwartiermaker Rob van Gijzel. De Raad is op zoek naar een voorzitter met publiek-privaat bestuurlijke statuur die tegelijkertijd overtuigend en verbindend is.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
04/12/24
Nieuwe voorzitter en ambassadeur voor Varend Corso
Varend Corso Westland krijgt een nieuwe voorzitter. Irma Smits neemt de voorzittershamer over van Ro...
03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats voor design Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...