Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen
Een miljoen gasten verbleven in, of brachten een bezoek aan,
het Tivoli Hotel & Congress Center sinds het in 2010 opende. Op basis van
dit succes bouwen de Arp-Hansen Hotel Group en Tivoli een gethematiseerd zakenhotel
met 288 kamers, dat een geïntegreerd deel van het bestaande Tivoli Hotel zal
vormen.
De investering in het hotel, ontworpen door de
internationaal bekende Deense architect Kim Utzon, zal in de honderden
miljoenen kronen lopen.
Totale capaciteit Tivoli Hotel op 700 kamers
Het hotel biedt
25 nieuwe vergader- en conferentiezalen en 288 kamers. Deze voldoen, zoals in
het bestaande Tivoli Hotel, aan de behoeften van zowel zakenreizigers
als het familiesegment. De totale hotelcapaciteit van Tivoli Hotel komt
daarmee op 700 kamers, plus vergaderfaciliteiten die geschikt zijn voor 6.000
gasten. De bouw wordt in 2016 afgerond.
Congres- en hotelgebied Kalvebod Brygge
Het nieuwe hotel zal het oorspronkelijke plan voor het algemene congres- en
hotelgebied van Kalvebod Brygge verder realiseren. Dit gebied omvat naast het
Tivoli Hotel & Congress Center ook het budget hotel Wakeup met 510 kamers.
Na de uitbreiding zal het totale congres complex een totaal van 1,210 kamers
bieden.
Samenwerking perfectie match
"Arp-Hansen strategische samenwerking met Tivoli is een perfecte match
tussen twee ervaren spelers in de toeristische markt van Kopenhagen. Samen zijn
we een nieuw kader voor toerisme en conferentie gasten in Kopenhagen aan het
creëren," zegt Dorte Krak, CEO van de Arp-Hansen Hotel Group. "We
zijn nu bezig om het project te finetunen. In samenspraak zullen wij delen van
het hotel ontwikkelen en aanpassen om ervoor te zorgen dat opkomende markten
zoals China en Rusland ook ons aantrekkelijk vinden. Wij geloven dat Kopenhagen
als een congresstad en vakantiebestemming hiervan zal profiteren."
Voortzetten samenwerking logisch
"We hebben enkele jaren op een gerichte manier gewerkt
om onze werkzame gebieden in de toeristische keten uit te breiden, en een
Tivoli Hotel, dat zich meer in de familieklasse bevindt, maar ook geschikt is
voor het zakelijke segment, harmoniseert goed met onze strategie om van Tivoli
een ‘year-round business’ te maken." zegt Lars Liebst, CEO van Tivoli.
Wonderful Kopenhagen verwelkomt het project
"Ondanks de wereldwijde crisis, hebben we een
duidelijke stijging van het aantal hotelgasten dat Kopenhagen bezoekt gezien
in de afgelopen jaren, deels te wijten aan het feit dat we in dezelfde periode
vele nieuwe hotels en conferentiefaciliteiten hebben verkregen we, die we
internationaal vermarkten. De partnerschap van Tivoli en
Arp-Hansen, en hun nieuwe hotel, helpt om het toerisme en het vergaderproduct in de binnenstad te versterken, en de investering is in overeenstemming
met Wonderful Copenhagen’s groeistrategie voor de komende jaren.” aldus Lars
Bernhard Jørgensen, CEO van marketingorganisatie Wonderful Copenhagen.