Geplaatst op: 27-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen
Illustratie van het nieuwe Tivoli Hotel

Een miljoen gasten verbleven in, of brachten een bezoek aan, het Tivoli Hotel & Congress Center sinds het in 2010 opende. Op basis van dit succes bouwen de Arp-Hansen Hotel Group en Tivoli een gethematiseerd zakenhotel met 288 kamers, dat een geïntegreerd deel van het bestaande Tivoli Hotel zal vormen.


De investering in het hotel, ontworpen door de internationaal bekende Deense architect Kim Utzon, zal in de honderden miljoenen kronen lopen.


Totale capaciteit Tivoli Hotel op 700 kamers
Het hotel biedt 25 nieuwe vergader- en conferentiezalen en 288 kamers. Deze voldoen, zoals in het bestaande Tivoli Hotel, aan de behoeften van zowel zakenreizigers als het familiesegment. De totale hotelcapaciteit van Tivoli Hotel komt daarmee op 700 kamers, plus vergaderfaciliteiten die geschikt zijn voor 6.000 gasten. De bouw wordt in 2016 afgerond.


Congres- en hotelgebied Kalvebod Brygge
Het nieuwe hotel zal het oorspronkelijke plan voor het algemene congres- en hotelgebied van Kalvebod Brygge verder realiseren. Dit gebied omvat naast het Tivoli Hotel & Congress Center ook het budget hotel Wakeup met 510 kamers. Na de uitbreiding zal het totale congres complex een totaal van 1,210 kamers bieden.


Samenwerking perfectie match
"Arp-Hansen strategische samenwerking met Tivoli is een perfecte match tussen twee ervaren spelers in de toeristische markt van Kopenhagen. Samen zijn we een nieuw kader voor toerisme en conferentie gasten in Kopenhagen aan het creëren," zegt Dorte Krak, CEO van de Arp-Hansen Hotel Group. "We zijn nu bezig om het project te finetunen. In samenspraak zullen wij delen van het hotel ontwikkelen en aanpassen om ervoor te zorgen dat opkomende markten zoals China en Rusland ook ons aantrekkelijk vinden. Wij geloven dat Kopenhagen als een congresstad en vakantiebestemming hiervan zal profiteren."


Voortzetten samenwerking logisch
"We hebben enkele jaren op een gerichte manier gewerkt om onze werkzame gebieden in de toeristische keten uit te breiden, en een Tivoli Hotel, dat zich meer in de familieklasse bevindt, maar ook geschikt is voor het zakelijke segment, harmoniseert goed met onze strategie om van Tivoli een ‘year-round business’ te maken." zegt Lars Liebst, CEO van Tivoli.


Wonderful Kopenhagen verwelkomt het project
"Ondanks de wereldwijde crisis, hebben we een duidelijke stijging van het aantal hotelgasten dat Kopenhagen bezoekt gezien in de afgelopen jaren, deels te wijten aan het feit dat we in dezelfde periode vele nieuwe hotels en conferentiefaciliteiten hebben verkregen we, die we internationaal vermarkten. De partnerschap van Tivoli en Arp-Hansen, en hun nieuwe hotel, helpt om het toerisme en het vergaderproduct in de binnenstad te versterken, en de investering is in overeenstemming met Wonderful Copenhagen’s groeistrategie voor de komende jaren.” aldus Lars Bernhard Jørgensen, CEO van marketingorganisatie Wonderful Copenhagen.

Trefwoorden: hotel, zakenreis, familie, strategie, partnerschap, Arp-Hansen Hotel Group, Tivoli, Kopenhagen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/01/25
Exclusief voor leden
Madurodam breidt uit met nieuwe attracties en themagebied
Madurodam gaat in 2025 voor een jaar vol vernieuwing. Het bekende attractiepark in Den Haag, dat Nederland in het klein toont, investeert in nieuwe attracties en een uitbreiding van het park. Zo opent er in het voorjaar een nieuw themagebied en in de zomer een spectaculaire dark ride.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...