Geplaatst op: 27-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen
Illustratie van het nieuwe Tivoli Hotel

Een miljoen gasten verbleven in, of brachten een bezoek aan, het Tivoli Hotel & Congress Center sinds het in 2010 opende. Op basis van dit succes bouwen de Arp-Hansen Hotel Group en Tivoli een gethematiseerd zakenhotel met 288 kamers, dat een geïntegreerd deel van het bestaande Tivoli Hotel zal vormen.


De investering in het hotel, ontworpen door de internationaal bekende Deense architect Kim Utzon, zal in de honderden miljoenen kronen lopen.


Totale capaciteit Tivoli Hotel op 700 kamers
Het hotel biedt 25 nieuwe vergader- en conferentiezalen en 288 kamers. Deze voldoen, zoals in het bestaande Tivoli Hotel, aan de behoeften van zowel zakenreizigers als het familiesegment. De totale hotelcapaciteit van Tivoli Hotel komt daarmee op 700 kamers, plus vergaderfaciliteiten die geschikt zijn voor 6.000 gasten. De bouw wordt in 2016 afgerond.


Congres- en hotelgebied Kalvebod Brygge
Het nieuwe hotel zal het oorspronkelijke plan voor het algemene congres- en hotelgebied van Kalvebod Brygge verder realiseren. Dit gebied omvat naast het Tivoli Hotel & Congress Center ook het budget hotel Wakeup met 510 kamers. Na de uitbreiding zal het totale congres complex een totaal van 1,210 kamers bieden.


Samenwerking perfectie match
"Arp-Hansen strategische samenwerking met Tivoli is een perfecte match tussen twee ervaren spelers in de toeristische markt van Kopenhagen. Samen zijn we een nieuw kader voor toerisme en conferentie gasten in Kopenhagen aan het creëren," zegt Dorte Krak, CEO van de Arp-Hansen Hotel Group. "We zijn nu bezig om het project te finetunen. In samenspraak zullen wij delen van het hotel ontwikkelen en aanpassen om ervoor te zorgen dat opkomende markten zoals China en Rusland ook ons aantrekkelijk vinden. Wij geloven dat Kopenhagen als een congresstad en vakantiebestemming hiervan zal profiteren."


Voortzetten samenwerking logisch
"We hebben enkele jaren op een gerichte manier gewerkt om onze werkzame gebieden in de toeristische keten uit te breiden, en een Tivoli Hotel, dat zich meer in de familieklasse bevindt, maar ook geschikt is voor het zakelijke segment, harmoniseert goed met onze strategie om van Tivoli een ‘year-round business’ te maken." zegt Lars Liebst, CEO van Tivoli.


Wonderful Kopenhagen verwelkomt het project
"Ondanks de wereldwijde crisis, hebben we een duidelijke stijging van het aantal hotelgasten dat Kopenhagen bezoekt gezien in de afgelopen jaren, deels te wijten aan het feit dat we in dezelfde periode vele nieuwe hotels en conferentiefaciliteiten hebben verkregen we, die we internationaal vermarkten. De partnerschap van Tivoli en Arp-Hansen, en hun nieuwe hotel, helpt om het toerisme en het vergaderproduct in de binnenstad te versterken, en de investering is in overeenstemming met Wonderful Copenhagen’s groeistrategie voor de komende jaren.” aldus Lars Bernhard Jørgensen, CEO van marketingorganisatie Wonderful Copenhagen.

Trefwoorden: hotel, zakenreis, familie, strategie, partnerschap, Arp-Hansen Hotel Group, Tivoli, Kopenhagen

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
04/02/25
Museum Oudheden biedt tweede kaart gratis op Valentijnsdag
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.
04/02/25
Exclusief voor leden
Cultureel aanbod onderdeel van arbeidsomstandigheden
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten en maken populaire cultuur integraal onderdeel van arbeidsv...
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.