Geplaatst op: 28-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Winterkamperen is in trek

Winterkamperen is in trek

Uit onderzoek van ACSI blijkt dat 50% van respondenten ook in de winter kampeert. Zowel de zonnige bestemmingen (overwinteren) als de wintersportcampings zijn hierbij in trek.


Nederlanders kamperen relatief weinig in winter
Maar liefst 34% van de Nederlandse kampeerders gaat in de winter kamperen. Dat is echter weinig vergeleken met de Denen, Engelsen en Italianen. Met ruim 70% zijn dit de meest fanatieke kampeerders in de winter. Dit blijkt uit onderzoek van campingspecialist ACSI onder 940 kampeerders uit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Engeland, Frankrijk en Italië.


Kamperen op wintersportcampings in trek
Alhoewel de warme zon het wint van de koude sneeuw, is kamperen op wintersportcampings zeker wel in trek. Gemiddeld gaat 30% van de winterkampeerders naar een wintersportcamping. Eenmaal op locatie aangekomen, is wandelen in de sneeuw de meest favoriete bezigheid (50%). Maar ook skiën (23%) is populair.


Wellnesscampings
Ruim 20% gaat naar een wintersportgebied voor de wellnesscampings om overdag lekker actief bezig zijn in de sneeuw en daarna te ontspannen bij het wellnesscenter. Uitzonderingen op het kamperen in de sneeuw zijn de Engelsen. Slechts 11% van de Engelse winterkampeerders gaat naar de sneeuw en maar liefst 65% zoekt de zon op.

Trefwoorden: kamperen, winter, wellnesscamping, onderzoek, ACSI

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...