Geplaatst op: 28-11-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Utrecht verwacht 800.000 tourliefhebbers

Utrecht verwacht 800.000 tourliefhebbers
Bij de start van de Tour de France in 2015 verwacht Utrecht in totaal zo'n 800.000 tot 900.000 wielerliefhebbers. Minstens 500.000 mensen zullen op zaterdag 4 juli 2015 langs het parcours staan. Op de tweede  dag worden nog eens 300.000 tot 400.000 bezoekers verwacht.

Tweede etappe mogelijk naar Zeeland

Rotterdam had in 2010 bij de start van de Tour de France vergelijkbare aantallen bezoekers. De directie van de ASO heeft vandaag het parcours van de start in Utrecht bekendgemaakt. Het parcours van de tweede etappe is nog onbekend maar Zeeuwse hoteleigenaren hebben al reserveringen van de ASO gekregen.

Parcours
De Tour de France 2015 begint met een tijdrit van 13,7 kilometer dwars door de stad. De renners zetten eerst koers richting stadion Galgenwaard. Vandaar gaan ze via een lus naar het noorden en passeren ze het kloppend hart van de Utrechtse kenniseconomie: Utrecht Science Park. De renners buigen af naar het westen en gaan richting de historische binnenstad van Utrecht. Via de Maliesingel koersen de renners door het Museumkwartier van Utrecht met musea als het Centraal Museum en het Spoorwegmuseum. De finish is bij Utrecht Centraal Station, waar de grootste fietsenstalling van de wereld wordt gebouwd. 
Link: http://www.tourdefranceutrecht.nl/
Trefwoorden: evenementen, utrecht, tour de france, wielersport

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiƫle injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...