Geplaatst op: 06-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

AirPlus, mondiale aanbieder van betaaloplossingen voor zakenreizen, meetings en events, en Amadeus, gaan reisagenten de Amadeus AirPlus Travel Agency Card aanbieden. Dit betreft een nieuwe virtuele betaaloplossing voor reisagenten die door de twee partijen samen ontwikkeld is.


Nieuwe betaaloplossing geleidelijk ingevoerd
De virtuele betaaloplossing verbetert cash flow en versimpelt betalingen aan leveranciers van zakenreisdiensten, zoals rail, hotel en non-non-Billing and Settlement Plan (BSP) carrierdiensten. De wereldwijde betaaloplossing zal geleidelijk in verschillende landen en regio’s worden ingezet, beginnend bij Italië en Groot-Brittannië, waarna Zwitserland en Duitsland zullen volgen.


Wereldwijde betalingsacceptatie gegarandeerd
De Amadeus AirPlus Travel Agency Card garandeert wereldwijde betalingsacceptatie via twee verschillende netwerken, het Universal Air Travel Plan (UATP) en MasterCard Worldwide. Het nieuwe betalingssysteem stelt reisagenten in staat gedurende het boekingsproces een virtueel creditcardnummer te genereren om dit vervolgens te gebruiken voor de betaling.


Virtuele betaaloplossing helpt fouten verminderen
Het virtuele creditcardnummer wordt gegenereerd dankzij de virtuele betaaloplossing van AirPlus, A.I.D.A. genaamd (AirPlus Integrated Data and Acceptance), die in het Amadeus Selling Platform is geïntegreerd. Gebruikers profiteren van een veilig betaalplatform, en voldoet volledig aan de Payment Card Industry Data Security Standard normen (PCI DSS). Hierdoor kunnen reisagenten eenvoudig gedane betalingen volgen en het reconciliatieproces vereenvoudigen, wat in het dagelijks werk tijd bespaart en fouten helpt te verminderen.


"Samenwerking uitermate geschikt”
Patrick W. Diemer, Managing Director, AirPlus: "De combinatie van Amadeus’ expertise in de reissector en het marktleiderschap van AirPlus op het gebied van betaaloplossingen, maakt deze samenwerking uitermate geschikt om uitdagingen aan te gaan en daarnaast ook samen tegemoet te komen aan de behoeften op het gebied van betalingen door reisagenten.”


Kaart zal toegevoegde waarde vergroten
Francisco Perez-Lozao, Senior Vice President, New Business, Amadeus: "De Travel Agency Card is een natuurlijke stap in de groei van ons bedrijf, en het biedt de mogelijkheid om complete betaaloplossingen voor de reisindustrie te leveren. We bieden momenteel al dergelijke services aan een aantal bedrijven wereldwijd, deze kaart echter zal onze algehele toegevoegde waarde vergroten. De sterke achtergrond van AirPlus in de betaalsector maakt hen de ideale partner om de reisindustrie alle voordelen van deze oplossing te bieden.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: Amadeus, AirPlus, virtuele betaaloplossing, reisagenten, samenwerking, creditcard

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...