Geplaatst op: 06-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

AirPlus, mondiale aanbieder van betaaloplossingen voor zakenreizen, meetings en events, en Amadeus, gaan reisagenten de Amadeus AirPlus Travel Agency Card aanbieden. Dit betreft een nieuwe virtuele betaaloplossing voor reisagenten die door de twee partijen samen ontwikkeld is.


Nieuwe betaaloplossing geleidelijk ingevoerd
De virtuele betaaloplossing verbetert cash flow en versimpelt betalingen aan leveranciers van zakenreisdiensten, zoals rail, hotel en non-non-Billing and Settlement Plan (BSP) carrierdiensten. De wereldwijde betaaloplossing zal geleidelijk in verschillende landen en regio’s worden ingezet, beginnend bij Italië en Groot-Brittannië, waarna Zwitserland en Duitsland zullen volgen.


Wereldwijde betalingsacceptatie gegarandeerd
De Amadeus AirPlus Travel Agency Card garandeert wereldwijde betalingsacceptatie via twee verschillende netwerken, het Universal Air Travel Plan (UATP) en MasterCard Worldwide. Het nieuwe betalingssysteem stelt reisagenten in staat gedurende het boekingsproces een virtueel creditcardnummer te genereren om dit vervolgens te gebruiken voor de betaling.


Virtuele betaaloplossing helpt fouten verminderen
Het virtuele creditcardnummer wordt gegenereerd dankzij de virtuele betaaloplossing van AirPlus, A.I.D.A. genaamd (AirPlus Integrated Data and Acceptance), die in het Amadeus Selling Platform is geïntegreerd. Gebruikers profiteren van een veilig betaalplatform, en voldoet volledig aan de Payment Card Industry Data Security Standard normen (PCI DSS). Hierdoor kunnen reisagenten eenvoudig gedane betalingen volgen en het reconciliatieproces vereenvoudigen, wat in het dagelijks werk tijd bespaart en fouten helpt te verminderen.


"Samenwerking uitermate geschikt”
Patrick W. Diemer, Managing Director, AirPlus: "De combinatie van Amadeus’ expertise in de reissector en het marktleiderschap van AirPlus op het gebied van betaaloplossingen, maakt deze samenwerking uitermate geschikt om uitdagingen aan te gaan en daarnaast ook samen tegemoet te komen aan de behoeften op het gebied van betalingen door reisagenten.”


Kaart zal toegevoegde waarde vergroten
Francisco Perez-Lozao, Senior Vice President, New Business, Amadeus: "De Travel Agency Card is een natuurlijke stap in de groei van ons bedrijf, en het biedt de mogelijkheid om complete betaaloplossingen voor de reisindustrie te leveren. We bieden momenteel al dergelijke services aan een aantal bedrijven wereldwijd, deze kaart echter zal onze algehele toegevoegde waarde vergroten. De sterke achtergrond van AirPlus in de betaalsector maakt hen de ideale partner om de reisindustrie alle voordelen van deze oplossing te bieden.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: Amadeus, AirPlus, virtuele betaaloplossing, reisagenten, samenwerking, creditcard

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.