Geplaatst op: 09-12-2013
Auteur: Marc Gerlings

Leading in Leisure 11 december 2013

Leading in Leisure 11 december 2013

Dertigduizend banen en zevenhonderd miljoen omzet in de Brabantse vrijetijdseconomie erbij en vooral: Brabant als meest gastvrije recreatieve regio van Europa. Dat zijn de ambitieuze doelen in de nieuwe provinciale aanpak 'Visit Brabant | Connect Brabant' die woensdag centraal staan tijdens het symposium, de workshops en de bedrijvenmarkt in het Bossche provinciehuis onder het motto 'Brabant Leading Leisure'.


Besteding per gast-uur omhoog
Meer bezoekers uit een internationaal wervingsgebied die hier langer verblijven en meer uitgeven. De kennis en verbindingen mobiliseren om dat doel gezamenlijk te bereiken. Dat is wat Brabant wil: mensen uit geheel Noordwest-Europa naar de provincie trekken voor een meerdaags verblijf met hogere bestedingen per gast-uur.


'Leisure laboratorium'

Kwartiermaker Bart de Boer (oud-directeur van de Efteling) doet namens de provincie uit de doeken welke marsroute hiertoe wordt ingezet. Dat gebeurt tijdens een waar 'Leisure laboratorium' in het provinciehuis, waarbij alle mogelijke verbindingen worden gelegd om het zover te brengen. Een thuiswedstrijd voor gastheer en gedeputeerde economische zaken Bert Pauli: bijna 40 bedrijven en organisaties maken er op '11-12-13' hun opwachting. Bijzondere datum, bijzonder evenement waarbij ook de grote Brabantse kennis over de vrijetijdseconomie en de input van het bedrijfsleven tijdens de netwerkmarkt 'Concept zoekt Ondernemer' bij honderden bezoekers ruim over het voetlicht komen.


Meer dan 100.000 banen

Dit Leisure laboratorium is een co-productie van de Provincie Noord-Brabant, Midpoint Brabant, TOP Brabant, de Leisure Academy Brabant, het Vrijetijdshuis Brabant en de Kamer van Koophandel. Het is geen utopie waar de deelnemers zich over buigen: nu al scoort Midden-Brabant landelijk het hoogst met het aantal dagrecreatieve bezoeken in Nederland (ruimschoots meer dan tien miljoen per jaar). Er is een Brabantse vrijetijdseconomie ontwikkeld die al meer dan 100.000 banen telt met 5,3 miljard euro omzet per jaar. Brabant wil groeien naar 6 miljard omzet en 130.000 banen.


Van A naar Brabant winnaars

Tijdens het symposium worden ook de winnaars bekendgemaakt van de contest 'Van A naar Brabant'. Acht deelnemers in drie groepen (studenten, professionals en bewoners) beten zich vast in de complex gebleken uitdaging: een vervoersconcept voor Midden-Brabant om de verwachte twintig miljoen recreatieve bezoeken per jaar in 2025 op te vangen. Hun oplossingen in drie heel verschillende richtingen (respectievelijk aanpassing hoofdinfrastructuur, elektrisch vervoer en een palet van samenhangende maatregelen op basis van 'slimmer inzetten') vormen onbedoeld één geheel dat aan de verkeersdeskundigen van Midden-Brabant en de provincie wordt aangeboden. Alle acht winnen dan ook een reis naar Florida, waar openbaar vervoer en recreatie al nauw zijn verbonden.


Laboratorium van proeven en resultaten

De chemie van deze dag moet de Brabantse vrijetijdseconomie een slag verder brengen. Voor nadere informatie is men aan het goede adres bij organisator Femke Arts op femkearts@leisureboulevard.nl. Op de website www.leisureboulevard.nl/111213 zijn tevens alle programmatische ins en outs over dit laboratorium van de vrijetijdseconomie te vinden.

Voor directe aanmelding/programma.


Trefwoorden: Leisure, leading, Brabant, Midpoint Leisure Boulevard

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.