Geplaatst op: 10-12-2013
Auteur: Marc Gerlings

Merkenindex uit Twitterdata

Merkenindex uit Twitterdata
Hoe is het met je merk? Een merkenindex, afgeleid uit Twitterdata geeft het antwoord.

Op 10 december werd de Coosto Index gelanceerd door social media monitoringbedrijf Coosto. Dit is een publiekelijk toegankelijke merkenindex gebaseerd op het aantal impressies op Twitter. Deze index vergelijkt duizend merken met elkaar en baseert zich op hoe erover wordt gesproken op Twitter in Nederland. De index is openbaar en voor iedereen toegankelijk.

Vertoningen merk
"Impressies zijn het aantal vertoningen van Twitterberichten waarin een bepaalde merknaam wordt genoemd. Het maakt daarvoor niet uit of een consument of het merk zelf de merknaam noemt. We hebben gekozen voor het meten van impressies, omdat het wel degelijk uitmaakt of iemand die over je merk praat 10.000 volgers heeft of 20 volgers", aldus CEO Toine Verheul.

Positief en negatief
De statistieken worden elke dag een geüpdatet, zodat de index actueel blijft. Uniek aan de Coosto Index is dat ook zichtbaar is hoeveel impressies van een merk positief of negatief zijn. Bovendien kunnen ook bedrijven die niet in de Top-1000 merken staan meten hoeveel impressies zij de afgelopen maand hebben gehad op Twitter.

Toine Verheul: "Dat iedereen de statistieken kan raadplegen vind ik persoonlijk de mooiste functionaliteit. Naast de index kan je zelf een merk of een woord intypen en zien hoeveel impressies je krijgt op Twitter en dit meteen vergelijken met je concurrent of een ander woord."

De Coosto Index is te vinden op http://index.coosto.com.
Trefwoorden: Merk, twitter, impressies, social media

CELTH





||| Nieuws |||

21/02/25
 Overijssel helpt recreatieondernemers met meer groen en toegankelijkheid
De provincie Overijssel helpt ondernemers met een subsidie van ruim twee miljoen euro voor het verbeteren van het groen op hun locatie én de toegankelijkheid.
20/02/25
Exclusief voor leden
Nederlandse caravanverkoop stijgt als enige in Europa
Uit de jaarcijfers van de European Caravan Federation (ECF) blijkt dat de verkoop van nieuwe caravans en campers in Europa in 2024 met ruim 5 procent is gegroeid. Deze groei is volledig toe te schrijven aan kampeerauto’s, terwijl alleen in Nederland het aantal nieuwe caravans steeg.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...