Geplaatst op: 10-12-2013
Auteur: Marc Gerlings

Merkenindex uit Twitterdata

Merkenindex uit Twitterdata
Hoe is het met je merk? Een merkenindex, afgeleid uit Twitterdata geeft het antwoord.

Op 10 december werd de Coosto Index gelanceerd door social media monitoringbedrijf Coosto. Dit is een publiekelijk toegankelijke merkenindex gebaseerd op het aantal impressies op Twitter. Deze index vergelijkt duizend merken met elkaar en baseert zich op hoe erover wordt gesproken op Twitter in Nederland. De index is openbaar en voor iedereen toegankelijk.

Vertoningen merk
"Impressies zijn het aantal vertoningen van Twitterberichten waarin een bepaalde merknaam wordt genoemd. Het maakt daarvoor niet uit of een consument of het merk zelf de merknaam noemt. We hebben gekozen voor het meten van impressies, omdat het wel degelijk uitmaakt of iemand die over je merk praat 10.000 volgers heeft of 20 volgers", aldus CEO Toine Verheul.

Positief en negatief
De statistieken worden elke dag een geüpdatet, zodat de index actueel blijft. Uniek aan de Coosto Index is dat ook zichtbaar is hoeveel impressies van een merk positief of negatief zijn. Bovendien kunnen ook bedrijven die niet in de Top-1000 merken staan meten hoeveel impressies zij de afgelopen maand hebben gehad op Twitter.

Toine Verheul: "Dat iedereen de statistieken kan raadplegen vind ik persoonlijk de mooiste functionaliteit. Naast de index kan je zelf een merk of een woord intypen en zien hoeveel impressies je krijgt op Twitter en dit meteen vergelijken met je concurrent of een ander woord."

De Coosto Index is te vinden op http://index.coosto.com.
Trefwoorden: Merk, twitter, impressies, social media

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.