Geplaatst op: 10-12-2013
Auteur: Marc Gerlings

Lost & Found NS in pop-up store

Lost & Found NS in pop-up store


Een bijzondere expositie en pop-up store van gevonden voorwerpen uit de trein vestigt zich van 12 tot en met 14 december op spoor 2 van Amsterdam Centraal Station.

Gevonden en verhaal
Daar organiseert NS het Lost & Found Project; een uitstalling van de meest opmerkelijke gevonden voorwerpen met hun verhaal. En daarnaast ook een pop-up store waar gevonden voorwerpen die een tweede leven kregen te koop zijn.

In de expositie: onder andere een kunstbeen, een eerste-communiejurkje uit de jaren ’50, een koffer vol nepgeld, een doos met 100 gouden ringen en de sleutel van een Porsche. In de pop-up store zijn gevonden voorwerpen te koop die bewerkt zijn door ontwerpers en stylisten van o.a. de Academie Artemis; de opbrengst gaat naar Natuur & Milieu.


Gadgets voor Feestdagen

Voordat Lost & Found Project zijn deuren kan openen, bewerkt een aantal ontwerpers en ruim 100 studenten van de Academie Artemis uit Amsterdam en Rotterdam gevonden voorwerpen tot leuke gadgets om bijvoorbeeld cadeau te doen tijdens de feestdagen. Uit jassen en tassen worden onder andere handschoenen gemaakt, van een skateboard een boekenplank, en koffers worden vormgegeven tot een designtijdschriftenrek. Er is zelfs een enorm blauw knuffelkonijn gemaakt uit 25 kilo stof van gevonden jassen, tassen, broeken, sportkleding en handdoeken.

Van 12 tot en met 14 december zijn in de pop-up store dagelijks creatieven ter plekke aan het werk en zij maken op verzoek zelfs tailormade voorwerpen. Alle voorwerpen en gadgets zijn te koop.


80.000 voorwerpen
Per jaar komen zo’n 80.000 gevonden voorwerpen uit de treinen en stations bij Bureau Gevonden Voorwerpen van NS terecht. Daar wijdt een aantal medewerkers hun dagen aan het herenigen van gevonden voorwerp en eigenaar. Dat lukt in 45% van de gevallen. De overige goederen blijven nog maximaal drie maanden in depot. 
Trefwoorden: NS, lost en found, pop-up

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.