Geplaatst op: 18-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

KLM inspireert reizigers via @KLM_LocalEyes

KLM inspireert reizigers via @KLM_LocalEyes

KLM Royal Dutch Airlines introduceert @KLM_LocalEyes, een nieuw Twitter-account om reizigers te inspireren met tips van KLM-medewerkers ter plaatse. De luchtvaartmaatschappij gaat deze week van start met haar thuishaven Amsterdam.


Actuele informatie lokale medewerkers
Via @KLM_LocalEyes kunnen geïnteresseerden nu rechtstreeks actuele informatie verkrijgen van lokale KLM-medewerkers. Om de beurt versturen KLM-medewerkers van over de hele wereld een week lang tweets over hun favoriete restaurants, logeeradressen, koffiezaakjes en exposities in hun eigen stad. Daarnaast zullen ze ook interessante weetjes tweeten over plaatselijke gewoontes en gebruiken.


Onderzoek
Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce AIR FRANCE KLM: "Uit onderzoek blijkt dat 62% van de Twitter-gebruikers geïnteresseerd is in andere landen en culturen en 55% in reizen. Ze zoeken naar activiteiten, hotels, uitgaansgelegenheden en zelfs reisbestemmingen. Via @KLM_LocalEyes kunnen ze nu rechtstreeks actuele informatie verkrijgen van lokale KLM-medewerkers overal ter wereld.”


Digitale stadsplattegrond
Alle tips en foto’s worden ook weergegeven op een digitale stadsplattegrond op localeyes.klm.com, die tijdens de reis geraadpleegd kan worden. Via deze website zijn de tips dan beschikbaar voor iedereen die niet op Twitter zit.

Trefwoorden: twitter, KLM, reistips, inspiratie, medewerkers

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...