KLM inspireert reizigers via @KLM_LocalEyes
KLM Royal Dutch Airlines introduceert @KLM_LocalEyes, een nieuw Twitter-account om reizigers te inspireren met tips van KLM-medewerkers ter plaatse. De luchtvaartmaatschappij gaat deze week van start met haar thuishaven Amsterdam.
Actuele informatie lokale medewerkers
Via @KLM_LocalEyes kunnen geïnteresseerden nu rechtstreeks actuele informatie
verkrijgen van lokale KLM-medewerkers. Om de beurt versturen KLM-medewerkers
van over de hele wereld een week lang tweets over hun favoriete restaurants,
logeeradressen, koffiezaakjes en exposities in hun eigen stad. Daarnaast zullen
ze ook interessante weetjes tweeten over plaatselijke gewoontes en gebruiken.
Onderzoek
Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce AIR FRANCE KLM: "Uit onderzoek blijkt dat 62% van de Twitter-gebruikers geïnteresseerd
is in andere landen en culturen en 55% in reizen. Ze zoeken naar activiteiten,
hotels, uitgaansgelegenheden en zelfs reisbestemmingen. Via @KLM_LocalEyes
kunnen ze nu rechtstreeks actuele informatie verkrijgen van lokale
KLM-medewerkers overal ter wereld.”
Digitale stadsplattegrond
Alle tips en foto’s worden ook weergegeven op een digitale stadsplattegrond op
localeyes.klm.com, die tijdens de reis geraadpleegd kan worden. Via deze
website zijn de tips dan beschikbaar voor iedereen die niet op Twitter zit.