Nieuwe editie NRIT Magazine verschenen
Deze week is de nieuwste editie van NRIT Magazine verschenen. In dit tijdschrift van NRIT Media, dat trends en ontwikkelingen in de vrijetijdssector signaleert, deze keer veel aandacht voor de nieuwe toekomstvisies van zowel NBTC Holland Marketing als Gastvrij Nederland. Dit naast interviews met Hans Hillebrand (STIRR), Cees Slager (Molecaten) en Annemarie Kuijer (Rabobank) en natuurlijk de belangrijkste resultaten uit voor de sector uitermate relevant onderzoek.
Interessant en relevant onderzoek
Zo presenteren we de kersverse jaarcijfers 2013 uit het ContinuVakantieOnderzoek, blikken we terug op de eerste jaarhelft van het inkomend toerisme en presenteren we unieke resultaten uit onderzoek naar Duitse badgasten in Zandvoort. Het CBS verzorgt een uitermate interessante analyse naar het vakantiegedrag van de Nederlanders en uit een ander onderzoek bekijken we het zoek- en boekgedrag van de Nederlanders.
Drie interviews: Annemarie Kuijer, Cees Slager en Hans Hillebrand
Met Annemarie Kuijer, sectormanager Horeca & Recreatie van Rabobank spreken we over de kansen en ontwikkelingen in de gastvrijheidssector. In deze tijd waarin ondernemers al scherp aan de wind moeten zeilen is volgens Kuijer samenwerking essentieel.
Cees Slager is een kleine twee jaar voor de Europese Commissie aan de slag. Wij waren benieuwd wat hij in deze relatief korte tijd in Brussel heeft weten te bereiken. We werden niet teleurgesteld, het resultaat was indrukwekkend. Hans Hillebrand is directeur van de Stichting Innovatie Recreatie & Ruimte. In 2008 heeft een aantal vooruitstrevende recreatieondernemers het initiatief genomen om innovaties op het snijvlak van ruimte en recreatie aan te jagen met STIRR als resultaat. In het groot interview blikken we terug op de successen en kijken we samen met Hans Hillebrand naar de nabije toekomst van de sector.Vaste rubrieken
Columnisten van dienst zijn Jeff Bertus en Han Verheijden. Jeff Bertus blikt terug 40 jaar Club van Elf en licht het begrip LLODD toe. Han Verheijden breekt in zijn column een lans voor het inzetten van verouderde recreatieparken ten behoeve van de agro- en wooneconomie. In de rubriek ‘Kennismaken met’ deze keer Conrad van Tiggelen, directeur Marketing van NBTC Holland Marketing.
Meer informatie
Nieuwsgierig? Surf dan naar http://www.nritmedia.nl/kennisbank/31706 en bekijk het complete overzicht van deze editie.
Geen abonnement? Ga dan naar: www.nritmedia.nl en wordt in de store lid van de het NRIT Media Vrijetijdsplatform.