Geplaatst op: 08-01-2014
Auteur: Marc Gerlings

'Consument wil in 2020 makkelijk, maar bovenal veilig betalen'

'Consument wil in 2020 makkelijk, maar bovenal veilig betalen'

Digitale identificatie en nieuwe technologieën zoals en gezichts- en voice herkenning zorgen ervoor dat de consument in 2020 steeds vaker contactloos kan betalen. Toch verkiest de consument veiligheid en betrouwbaarheid boven betaalgemak. Dit concludeert de expertgroep Transaction van Shopping2020, die vandaag haar resultaten presenteert.


De expertgroep Transaction maakt onderdeel uit van het onderzoeksprogramma Shopping2020, waaraan zestien brancheorganisaties deelnemen. Shopping2020 heeft als doel een toekomstvisie te creëren over hoe de consument in 2020 shopt. De expertgroep Transaction deed onderzoek naar hoe Nederlanders zullen betalen in 2020. De experts zien momenteel negen trends die de ontwikkeling van (online) retailbetalingen zullen bepalen. Naast onder andere digitale identificatie, mobiel winkelen, digitale portemonnees, nieuwe technologieën voor online en offline kassabetalingen zoals gezichts- en voice herkenning, zijn dat toenemende regelgeving en samensmelting van off- en online kanalen. Shikko Nijland, Managing Partner bij Innopay en voorzitter van de expertgroep Transaction: ‘De uitdaging voor retailers en aanbieders van betaaldiensten is om het afrekenen zo naadloos en betrouwbaar mogelijk te integreren in het gehele proces van (online) aankopen.’


Vier toekomstscenario’s

Vanuit de genoemde trends heeft de expertgroep vier toekomstscenario’s gedefinieerd voor het betaalgedrag van de consument in 2020. Uit elke van de vier scenario’s blijkt dat - hoewel de consument altijd op zoek is naar meer betaalgemak - veiligheid en betrouwbaarheid voor hem de belangrijkste uitgangspunten blijven. Daarnaast laten alle scenario’s zien dat off- en online kanalen steeds verder zullen samengaan. Eric van Vuuren, Business Developer bij Equens en gastheer van de expertgroep Transaction: ‘Een belangrijk gebied voor ontwikkeling die tot een nieuwe golf aan innovaties en tot een significante impact op de retailervaring van de consument zou kunnen leiden, is de komst van een infrastructuur die meer verschillende transacties ondersteunt dan alleen betalingen. Bovendien zou die infrastructuur de veilige uitwisseling van digitale identiteiten mogelijk moeten maken.’


De expertgroep stelt dat van de vier gedefinieerde toekomstscenario’s ‘In Control’, ‘Consumer Driven’, ‘Back to the Trust’ en ‘Big Brands, Big Data’ het laatstgenoemde scenario het meest waarschijnlijk lijkt. In dit scenario vertrouwt de consument slechts een klein aantal bekende merken om betaal- en identificatiediensten te combineren en zodanig een volledig geïntegreerde winkelervaring te bieden. De consument heeft in dit scenario volgens de expertgroep minder schroom om deze grote bedrijven hun persoonlijke gegevens toe te vertrouwen, omdat hij er een rijkere dienstverlening en meer gemak voor terugkrijgt.
Trefwoorden: shopping 2020, toekomst, betaalgemak, trends

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...