Geplaatst op: 27-01-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Consortium wil Stadion Feyenoord verbouwen

Consortium wil Stadion Feyenoord verbouwen

Het Feyenoord Founders Consortium (FFC) wil het huidige Stadion Feyenoord verbouwen tot een modern stadion inclusief bijbehorende voorzieningen. Daarbij moet de sfeer van het huidige stadion worden behouden. Met een capaciteit van 65.000 bezoekers wordt dit het grootste stadion van Nederland.


Sfeer moet blijven

FFC bestaat uit BAM, gebiedsontwikkelaar AM en Siemens. Al meer dan twintig jaar is dit consortium nauw verbonden met Feyenoord en verantwoordelijk geweest voor de herontwikkeling en realisatie van de Kuip in de jaren negentig. De consortiumleden zijn gezamenlijk betrokken geweest bij de ontwikkeling en bouw van meer dan tweehonderd stadions wereldwijd. "De Kuip is vermaard om zijn heel specifieke stadionsfeer en intense belevingswaarde. Dat moet ook zo blijven”, stelt Marc de Vreede namens FFC. "Wij richten ons op de ontwikkeling en realisatie van een vernieuwd stadion dat alle bezoekers veel comfort biedt en waarin het Kuipgevoel behouden blijft. De huidige middenstip blijft de middenstip en het heilige gras het heilige gras. Kortom: de magie van de plek blijft behouden.”


Stadion blijft open tijdens verbouwing

De basis voor het ontwerp van FFC is het huidige stadion, dat zowel aan de binnen- als de buitenzijde zichtbaar blijft. Het huidige monumentale gebouw wordt uitgebreid naar de buitenzijde. Door een slimme logistieke planning kunnen de bouwactiviteiten plaatsvinden gedurende het voetbalseizoen, met minimale hinder voor de bezoekers. Feyenoord kan tijdens de bouw in het eigen stadion blijven spelen.



Moderne voorzieningem

De Nieuwe Kuip zal elke bezoeker aanzienlijk betere voorzieningen bieden dan nu het geval is. Daarnaast biedt het nieuwe stadion diverse exploitatiemogelijkheden op het gebied van andere sporten, concerten en overige grootschalige evenementen.

Door benutting van moderne technologie volgens de principes van het ‘smart stadium’ (waarbij bezoekers bijvoorbeeld een doelpunt kunnen terugkijken op hun eigen tablet) krijgen comfort, veiligheid en beleving van de bezoekers in het stadion een nieuwe dimensie. Daarnaast krijgt de buitenzijde van het stadion een ‘smart skin’ van LED-verlichting met bewegende beelden.

De FFC-aanpak vergt een beperkte investering en genereert direct extra inkomsten, zodat het stadion kan worden gerealiseerd zonder financiële risico’s voor de gemeente Rotterdam en haar burgers. Hoeveel FFC wil investeren is niet bekend.


Link: www.denieuwekuip010.nl
Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportaccommodaties, voetbalstadions

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...