Geplaatst op: 27-01-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Consortium wil Stadion Feyenoord verbouwen

Consortium wil Stadion Feyenoord verbouwen

Het Feyenoord Founders Consortium (FFC) wil het huidige Stadion Feyenoord verbouwen tot een modern stadion inclusief bijbehorende voorzieningen. Daarbij moet de sfeer van het huidige stadion worden behouden. Met een capaciteit van 65.000 bezoekers wordt dit het grootste stadion van Nederland.


Sfeer moet blijven

FFC bestaat uit BAM, gebiedsontwikkelaar AM en Siemens. Al meer dan twintig jaar is dit consortium nauw verbonden met Feyenoord en verantwoordelijk geweest voor de herontwikkeling en realisatie van de Kuip in de jaren negentig. De consortiumleden zijn gezamenlijk betrokken geweest bij de ontwikkeling en bouw van meer dan tweehonderd stadions wereldwijd. "De Kuip is vermaard om zijn heel specifieke stadionsfeer en intense belevingswaarde. Dat moet ook zo blijven”, stelt Marc de Vreede namens FFC. "Wij richten ons op de ontwikkeling en realisatie van een vernieuwd stadion dat alle bezoekers veel comfort biedt en waarin het Kuipgevoel behouden blijft. De huidige middenstip blijft de middenstip en het heilige gras het heilige gras. Kortom: de magie van de plek blijft behouden.”


Stadion blijft open tijdens verbouwing

De basis voor het ontwerp van FFC is het huidige stadion, dat zowel aan de binnen- als de buitenzijde zichtbaar blijft. Het huidige monumentale gebouw wordt uitgebreid naar de buitenzijde. Door een slimme logistieke planning kunnen de bouwactiviteiten plaatsvinden gedurende het voetbalseizoen, met minimale hinder voor de bezoekers. Feyenoord kan tijdens de bouw in het eigen stadion blijven spelen.



Moderne voorzieningem

De Nieuwe Kuip zal elke bezoeker aanzienlijk betere voorzieningen bieden dan nu het geval is. Daarnaast biedt het nieuwe stadion diverse exploitatiemogelijkheden op het gebied van andere sporten, concerten en overige grootschalige evenementen.

Door benutting van moderne technologie volgens de principes van het ‘smart stadium’ (waarbij bezoekers bijvoorbeeld een doelpunt kunnen terugkijken op hun eigen tablet) krijgen comfort, veiligheid en beleving van de bezoekers in het stadion een nieuwe dimensie. Daarnaast krijgt de buitenzijde van het stadion een ‘smart skin’ van LED-verlichting met bewegende beelden.

De FFC-aanpak vergt een beperkte investering en genereert direct extra inkomsten, zodat het stadion kan worden gerealiseerd zonder financiële risico’s voor de gemeente Rotterdam en haar burgers. Hoeveel FFC wil investeren is niet bekend.


Link: www.denieuwekuip010.nl
Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportaccommodaties, voetbalstadions

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.